ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی ارتش راهی آب های آزاد و بین‌المللی شد/امیردریادار سیاری: مقابله ‌با پروژه ایران‌هراسی‌ ماموریت ما است

ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی رزمی بوشهر و ناوشکن رزمی البرز، دقایقی پیش راهی آب‌های آزاد و بین‌المللی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی چهل و هفتم نداجا متشکل از ناوشکن «البرز» و ناو پشتیبانی رزمی «بوشهر» برای انجام ماموریت از منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد اعزام شد.

مراسم بدرقه چهل و هفتمین ناوگروه اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش اعزامی به خلیج عدن با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش  در بندرعباس برگزار و دستورات لازم جهت اجرای ماموریت‌های محوله به این ناوگروه یادآوری شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم اظهارداشت: ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ایجاد امنیت برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ماموریت دارد تا با حفظ اقتدار ایران اسلامی با پروژه ایران هراسی و تبلیغات سوء دشمنان مقابله کند.

امیردریادار سیاری عنوان کرد: حضور به صورت مستمر در دریا، دید و بازدید از بنادر کشورهای همسایه و منطقه، جلوگیری از ایران هراسی، حفاظت از منافع و خطوط مواصلاتی و تجاری کشتیرانی جمهوری اسلامی در آبهای آزاد و دور نشان از راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش دارد.

وی اضافه کرد: از سال 88 تا کنون 46 ناوگروه رزمی به اضافه ناوگروه های صلح و دوستی جمعا ۵۲ ناوگروه به خلیج عدن و آبهای دور اعزام شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ابرازداشت: تمامی ناوگروه های نیروی دریایی ارتش با دو هدف برقراری امنیت خطوط مواصلاتی کشور و جلوگیری از ایران هراسی در میان سایر کشورهای دنیا در آبهای آزاد حضور می یابد.

به گفته امیر دریادار سیاری، در سال ۶۰ نیرو دریایی از تنگه هرمز تا بندر امام خمینی اسکورت کشتی ها را به عهده داشت و ۱۰هزار کشتی اسکورت شد. نیروی دریایی توانست امنیت خطوط تجاری و مواصلاتی کشور و اقتصاد کشور را برای چرخش مداوم چرخ اقتصادی کشور نگه دارد.

وی با بیان اینکه توان دریانوردی ایران در آب های دور بالاست و بدون نیاز به بنادر در مسیر مدت زمان دریانوردی را افزایش داده ایم افزود: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در منطقه حضور یافته است و توانمندیمان را میان تمامی کشورهای حاضر در خلیج عدن و باب المندب به نمایش گذاشته ایم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دوران بزن درو تمام شده است و امروز ارتش و در پیشانی ان در دریاها نیروی دریایی ارتش مردانه در مقابل هر گونه تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای ایستاده است و برای حفاظت از مرزها و منافعمان پای کار هستیم و از هیچ گونه ائتلاف و یا تهدیدی هراس نداریم.

بعدازظهر امروز(یکشنبه)، ناوگروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از دو ماه مأموریت در آب‌های آزاد در بندرعباس پهلو گرفت. 

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.