حزب متبوع مکرون 32.32 آرای انتخابات پارلمانی را از آن خود کرد

بر اساس نتایج قطعی دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه، جنبش « جمهوری به پیش» با کسب 32.32 درصد آرا در صدر نتایج قرار گرفت.

حزب متبوع مکرون 32.32 آرای انتخابات پارلمانی را از آن خود کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق نتایج قطعی دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه، جنبش «به پیش» وابسته به امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، با کسب 32.32 درصد آرا در صدر و پس از آن جناح راست فرانسه با کسب 21.56 درصد آرا قرار گرفتند.

وزارت کشور فرانسه نتایج قطعی انتخابات پارلمانی این کشور را منتشر کرد، بر اساس این نتایج، حزب مکرون موسوم به «جمهوری به پیش» و متحدان میانه‌روی از حزب «مودم» در دور نخست انتخابات پارلمانی در صدر قرار گرفت و پس از آن راستگراها  21/56 درصد آرا و حزب راست افراطی «جبهه ملی» نیز 13/20 درصد آرا را از آن خود کردند.

همچنین حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» حزب چپ افراطی ژان-لوک ملانشون- و حزب کمونیست نیز 13/74 درصد آرا و حزب سوسیالیست و متحدانش 9/51 درصد آرا را کسب کردند. فهرست‌های نامزدهای طرفدار محیط زیست نیز 4/30 درصد آرا را به دست آوردند.

در این انتخابات میزان عدم مشارکت به سطح بی سابقه 51/29 درصد رسید.

بیش از 47 میلیون فرانسوی واجد شرایط رأی دادن، برای انتخاب 577 نماینده پارلمان کشورشان، به پای صندوق‌های رأی فراخوانده شده‌ بودند.

این انتخابات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و حدود 50 هزار نیروی پلیس و امنیتی برای تأمین امنیت مردم بسیج شده بودند. این در حالی است که فرانسه از سال 2015 با موج حملات تروریستی که 239 کشته بر جای گذاشته، مواجه شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار