افزایش بهای نفت و طلا در «بازارهای جهانی»

سرمایه گذاری در حوزه نفت باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال سرمایه گذاری معامله کنندگان در حوزه نفت، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود. این درحالیست که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا همچنان بهای نفت را تحت تأثیر قرار داده است.
 
بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 26 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد) به 48 دلار و 41 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 24 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 46 دلار و 7 سنت در هر بشکه معامله شد.
 
کارشناسان اعلام کردند این افزایش بها بخاطر افزایش سرمایه گذاری در حوزه نفت خام رخ داده است که با افزایش بیشتر بهای نفت، سود بیشتری برای آنها به دنبال خواهد داشت. این درحالیست که بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت در 25 مه به دنبال اعلام اوپک در خصوص تمدید توافق نفتی کاهش تولید، بر خلاف انتظار با یک کاهش 10 درصدی همراه بود.
 
با وجود امیدواری بازار نسبت به افزایش بهای نفت، بیشتر شدن فعالیت های حفاری آمریکا برای تولید نفت همچنان بر قیمت طلای سیاه اثرگذار بوده است. شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" روز جمعه تأیید کرد که شرکت های آمریکایی در هفته منتهی به 9 ژوئن 8 سکو بر تعداد سکوهای حفاری خود افزوده و تعداد کل آنها را به 741 سکو رسانده اند. این بیشترین رقم از آوریل 2015 محسوب می شود.
 
افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تهدیدی برای تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید نفت و مقابله با اشباع بازار محسوب می شود. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر تصمیم گرفتند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه را تا مارس 2018 تمدید کنند.
 
به دنبال کاهش شاخص سهام در بازار آسیا پیش از برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا برای اتخاذ تصمیماتی در خصوص افزایش نرخ بهره، بهای طلا امروز (دوشنبه) با اندکی افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل اوت با اندکی تغییر 1271.60 دلار معامله شد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار