میرزایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جنگل‌های زاگرس در معرض آسیب جدی قرار دارند/امکانات اطفاء حریق باید توسعه یابد

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: اگر برای کنترل آتش سوزی در جنگل های زاگرس فکری نکنیم آسیب‌های جدی به این جنگل‌ها وارد می‌شود.

جنگل‌های زاگرس در معرض آسیب جدی قرار دارد/آتش‌سوزی جنگل‌های ایلام مهار شد/
"جلال میرزایی" نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس، اظهار داشت: سهل‌انگاری‌های مردم هنگام حضوردر طبیعت جنگل‌ها را مستعد آتش‌سوزی می‌کند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته با تدابیر سازمان‌های مربوطه، خود مردم درگیر موضوع شدند و توانستند به خوبی یکی  دو مورد آتش‌سوزی را مدیریت کنند.
 
 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال تعداد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها افزایش یافته و به 6 مورد رسیده است، اضافه کرد: نمی‌توان از وقوع آتش سوزی پیشگیری کرد  اما باید به سمت کنترل بیشتر با استفاده از وسایل جدید همچون هواپیماهای آب پاش برویم.
 
میرزایی بیان کرد: ایلام از این امکانات جدید برای اطفای حریق بی بهره است و در چند مورد آتش‌سوزی هم مردم براساس احساس مسئولیت‌شان کمک زیادی کردند اما دسترسی مردم در قسمت اعظم منطقه به خاطر کوهستانی بودن کاهش می‌یابد.
 
نماینده مردم ایلام با تاکید بر اینکه اگر در این زمینه‌ها فکری نکنیم جنگل‌های زاگرس آسیب اساسی می‌بیند، تصریح کرد: یکی از کارشناسان جنگل در حوزه زاگرس می‌گفت درختان این منطقه 500 الی 600 سال قدمت دارند و یک درخت بلوط تا زمانی که رشد کند و سایه بیاندازد صد الی 200 سال طول می‌کشد لذا نگهداری از ذخایر طبیعی و پوشش‌های جنگلی بسیار ضروری است اگر بخواهیم بی‌توجهی کنیم در آینده آسیب‌های جدی می‌بینیم.
 
میرزایی افزود: ضعف‌های جدی‌ در بخش حفاظت از منابع طبیعی همچون مراتع و جنگل‌ها داریم خسارت‌هایی که به طبیعت وارد می‌شود جبران ناپذیر است.
 
وی افزود: رایزنی‌هایی با مراجع مربوطه در این زمینه داشتیم و قرار است امکاناتی همچون هواپیمای آب‌پاش در اختیار ایلام بگذارند ما منتظریم ببینیم در عمل چه اتفاقی می‌افتد.
 
میرزایی گفت: سال گذشته در چند مورد آتش‌سوزی، بالگرد در اختیار ما قرار دادند اما مرکز مدیریت بحران ایلام با توجه به تجربه‌اش در سال‌های گذشته، اعلام کرد که بالگرد جوابگو نیست چرا که در هنگام بالا بردن آب، تعادلش به هم می‌خورد و حجم زیادی از آب هم در طول مسیر از دست می‌رود.
 
نماینده مردم ایلام درخصوص طرح مجلس برای تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه، اظهار داشت: اینکه سازمان محیط زیست را به وزارتخانه تبدیل کنیم راه‌گشا نیست اگر نهادی را ایجاد می‌کنیم چه وزارتخانه و چه سازمان، باید امکانات در اختیارش قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار