فتحی در نطق میان دستور:

امروز کشور بیش از هر زمانی به وحدت و انسجام نیاز دارد/ باید دیوار اختلافات را فروریخت

عضو کمیسیون صنعت و معدن گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام ملی و امنیت دارد، باید دیوار اختلافات را فروریخت و بساط برادری را گسترش داد.

امروز کشور بیش از هر زمانی به وحدت و انسجام نیاز دارد/ باید دیوار اختلافات را فروریخت و بساط برادری را گسترش دادبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد فتحی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنعت و معدن در نطق میان دستور صحن علنی امروز مجلس درباره حوادث تروریستی تهران اظهار داشت: چند سالی است که گروه‌های مختلف با نام‌های متفاوت از قبیل طالبان، القاعده، بوکوحرام، داعش و ده‌ها عنوان دیگر مرتکب انواع جنایات می‌شوند.

وی ادامه داد: این گروه‌های جنایتکار تمامی اقدامات خود را به نوعی به دین منتسب می‌کنند، خود را مجاهد فی‌سبیل الله می‌نامند و از طرف دیگر سازمان‌های امنیتی و جاسوسی مانند سیا و موصاد که می‌خواهند چهره اسلام مخدوش شود و جوامع اسلامی به انحطاط بروند از این گروه‌ها حمایت می‌کنند تا به اهداف سیاسی ننگین خود نائل شوند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در قبال این پدیده شوم و قرائت غیر معنایی از اسلام که منجر به اسلام هراسی در سطح جهانی شده ما و مسلمین با دو خلأ مواجه هستیم که اولین آ‌ن این است که جوامع اسلامی نتوانستند الگویی واقعی از چهره اسلام به جهان ارائه کنند و مدل دموکراتیک اسلام را به جهان معرفی کنند تا مخاطبین بتوانند به راحتی قضاوت کنند که اسلام واقعی چیست و در چه کشورهایی وجود دارد.

وی گفت: متأسفانه امروزه زمانی که به کشورهای اسلامی می‌نگریم متوجه می‌شویم که در بسیاری از این کشورها رأی مردم هیچ دخالتی در سرنوشت کشورشان ندارند و حاکمان به صورت وراثتی سرنوشت مردم را در اختیار دارند. در بسیاری از کشورهای اسلامی مخالفان و منتقدان سیاسی وضع خوبی ندارند و در زندان‌ها به سر می‌برند و ارزش‌هایی چون مدارا، تحمل و حقوق دیگران پایمال می‌شود.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس ادامه داد: در بسیاری از کشورهای اسلامی علی رغم برخورداری از منابع طبیعی و انسانی اما فقر و بیکاری و حاشیه‌نشینی، طلاق و اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی بیداد می‌کند. تریبون‌های متعددی در جهان اسلام حرف‌های نامربوطی را بیان می‌دارند که با توجه به گستردگی‌ شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای آن سخنان در دنیا انعکاس پیدا می‌کند و چهره اسلامی ناب را مخدوش می‌کند.

فتحی با بیان اینکه در این شرایط وظیفه ما این است که با پدیده تخریب چهره اسلام مقابله کنیم، افزود: ما باید تلاش کنیم تا در جوامع خود نمونه‌های موفق مدارا، حق تعیین سرنوشت، رعایت حقوق مخالف و رعایت حقوق آ‌زادی‌ها در چارچوب قانون نهادینه شود تا بتوانیم چهره واقعی اسلام را که دینی کامل و صلح طلب و مبنی بر صیانت از کرامت انسانی است را به دنیا عرضه کنیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد:‌ در وهله دوم علمای مذاهب اسلامی در این شرایط نابسامان دنیای اسلام علاوه بر روشن‌گری و ارائه تصویر اسلام رحمانی لازم است تا با هم اجماع کنند و در مقابل کارهایی که باعث اسلام هراسی می‌شود بایستند در این امر مبارک باید تعجیل کرد.

فتحی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: در پی حادثه تروریستی اخیر عده‌ای در داخل بدون توجه به ضرورت ایجاد وحدت و همبستگی ملی این موضوع را وسیله‌ای برای طعنه زدن سیاسی به طیف مقابل خود قرار دادند که باید به آنها گفت امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام ملی و امنیت دارد، باید دیوار اختلافات را فروریخت و بساط برادری را گسترش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار