در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در چارچوب آمایش آموزش عالی حرکت می‌کند

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برنامه راهبردی این دانشگاه در راستای طرح آمایش آموزش عالی تکمیل می‌شود.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در چارچوب آمایش آموزش عالی حرکت می‌کند
ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بحث ادغام دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ابتدا مطرح نبوده بلکه بحث تجمیع بوده که آن نیز در سند آمایش آموزش عالی بررسی می‌شود، ولی بیشتر به دنبال این هستیم که ببینیم این دو دانشگاه چگونه می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته و به یکدیگر کمک کنند.

وی ادامه داد: این موضوع از سال ۹۲ در وزارت علوم مطرح شده و آن هم به دلیل سامان دادن به آموزش‌های مهارتی است ودر حال حاضر هم شورا دارد روی این موضوع کار و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ می‌کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشورافزود: طرح آمایش آموزش عالی برای هر زیر مجموعه تکالیفی را تعریف کرده و مسلما در این طرح برای این دانشگاه نیز تکالیفی تعیین شده است و برنامه راهبردی این دانشگاه در راستای طرح آمایش آموزش عالی تکمیل می‌شود.

شمس اضافه کرد: باید دید دانشگاه‌های مهارتی در برنامه ششم توسعه چه جایگاهی پیدا می‌کنند و قرار است در مورد جایگاه این دانشگاه‌ها یک بازنگری کلان صورت گیرد که معنی آن الزاما ادغام نیست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بحث ادغام در این دانشگاه مطرح نمی‌باشد و ما باید حداقل‌های لازم را از نظر کیفیت اساتید، و ... داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: این دانشگاه در راستای تحقق این برنامه آمایش آموزش عالی عمل و فعالیت می‌کند و هدف اصلی در این دانشگاه علم به برنامه راهبردی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
از انجا هم معلوم هست در سهای دانشگاه فنی حرفه ای خیلی خیلی سخت مثل مدارس بوده خیلی با آموزش دانشگاه ها فاصله داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
حبذا
آخرین اخبار