مظفری‌:

كولاكوویچ باید معذرت‌خواهی می‌كرد/داورزنی از افشاردوست و محمودی حمایت كند!

كارشناس والیبال و مربی اسبق تیم ملی نوجوانان معتقد است كولاكوویچ باید به جای تبریك گفتن از مردم معذرت‌خواهی می‌كرد.

ایرج مظفری در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملكرد تیم ملی والیبال در دو هفته نخست لیگ جهانی، گفت: این برای اولین بار است كه در 10 – 15 سال اخیر تیم ملی از نیمكت مربیان خوبی بهره می‌برد. حضور پیمان اكبری و سعید رضایی در كنار كولاكوویچ بسیار ارزشمند است.
 
وی ادامه داد: البته دیدگاه من این است كه بهتر باشد مربی‌ای كه روی نیمكت تیم ملی می‌نشیند، بهتر است كه در تیم‌های باشگاهی حضور نداشته باشد تا ذهنیت ایجاد نشود كه یك مربی درباره انتخاب بازیكنان و یا تعویض آن‌ها نسبت به بازیكنان تیمش گرایش داشته باشد. این موضوع در دراز مدت تاثیرات بدی خواهد گذاشت

مظفری اظهار داشت: موضوع دیگری كه باید اشاره كنم به آن، این است كه كولاكوویچ بعد از اینكه تیمش با حضور بازیكنان جوان به پیروزی رسید به والیبال ایران تبریك گفت در صورتی كه باید معذرت‌خواهی می‌كرد. آن هم به این دلیل كه این مربی به اجبار به بازیكنان جوانش میدان داد. بازی سوم مقابل لهستان از معنوی‌نژاد استفاده كرد  و در 8 ست قبلی از این بازیكن یا بازیكنانی مانند فرهاد سال‌افزون استفاده نكرده بود.

این كارشناس والیبال در ادامه گفت: اعتقاد من این است كه كولاكوویچ چندان هم به جوان‌گرایی توجه نداد، كه البته این رفتارش كاملا طبیعی است. قرارداد كولاكوویچ دو ساله است.شاید اگر قراردادش چهارساله بود كمتر به نتیجه‌گرایی توجه می‌كرد و با اختیار به جوانان میدان می‌داد.

مظفری افزود: دیدگاه من این است كه والیبال ایران پتانسیل پوست‌اندازی دارد. هرچند بهتر است كه این موضوع به صورت قطره‌چكانی انجام شود. ما بازیكنان جوان ارزشمند زیادی داریم. تفاوت بازیكنانی مانند فرهاد سال‌افزون یا جواد معنوی‌نژاد با بازیكنان اصلی چندان زیاد نیست. حتی در سه بازی تهران می‌شد از مسعود غلامی استفاده كرد یا از فرهادسال‌افزون به جز امتیاز دفاع هم استفاده می‌شد. این یعنی توجهش به جوان‌ها نیست.

وی تصریح كرد: از بعد فنی باید بگویم كه والیبال ما نسبت به لیگ جهانی 2016 یك تفاوت فنی عمده داشت و این استفاده از پایپ است. موضوعی كه بخش عمده آن یه تفكر سعید معروف برمی‌گردد. چه برای عبادی‌پور و چه برای دیگر دریافت كننده‌ها این سیستم جواب داد.  
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال نوجوانان افزود: تیم ما هنوز در دفاع كناری با مشكل مواجه است و نیاز دارد كه بهبود پیدا كند. به نظر من در بدنسازی بازیكنانی مانند عبادی‌پور ، قائمی و بازیكنانی كه در دفاع شركت می‌كنند باید برنامه‌ریزی متفاوتی انجام شود تا در پرش درجا بهتر عمل كنند. ما نمی‌توانیم وظیفه و فضای دفاع روی تور  را تنها به مدافعان وسط و توپ‌گیری لیبرو بسپاریم. باید این مشكل هم تا حد توان رفع  شود.

وی خاطر نشان كرد: تیم‌های امسال نتایج پرفراز و نشیبی می‌گیرند و این نشان از این دارد كه همه برای چهار سال بعد برنامه ریزی كرده اند. تیم‌هایی مانند امریكا و روسیه و .... تیم‌هایی كه با علاقه و با شتاب در این لیگ جهانی به دنبال نتیجه گرایی هستند را تیم‌هایی تشكیل می‌دهند كه مربیان خود را عوض كرده اند و امسال مربیان جدیدی را روی نیمكت دارند. مانند تیم ملی بلژیك، لهستان، ایران و ... .

مظفری درباره انتخابات ریاست  فدراسیون والیبال اظهار داشت: اگر داورزنی قصد ندارد به والیبال برگردد و به دنبال مدیریت ورزش در سطح كلان هستند، بهتر است جوانانی مانند محمود افشاردوست یا بهنام محمودی را حمایت كنند تا یكی از این دو نفر سكان‌دار هدایت والیبال را بر عهده بگیرند تا والیبال از مدیریت افراد غیر والیبالی در این رشته در امان بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
اقای مظفری حاشیه سازی نکن
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
حاشیه شروع شد.مربی بزرگیه تا ارنج دستش بیاد وقت میخوادبذارید کارش رابکنه دخالت نکید خواهشا تیم عالیه حرف نداره
آخرین اخبار