عظیم عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیش‌بینی شرکت ۴۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور از پیشبینی شرکت قریب به ۴۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت این دوره خبر داد.

پیش‌بینی شرکت ۴۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت
محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: در حال حاضر نوبت‌گیری‌ها برای انجام و اجرای طرح برقرار است و پیش‌بینی‌‌ها اجرای طرح برای قریب به یک میلیون و ۳۰۰ هزار کلاس اولی را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه از سال گذشته نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان نیز در طرح سنجش شرکت کردند بنابراین از تعداد یاد شده برای طرح سنجش کاسته می‌شود چراکه این تعداد را در حدود ۲۰۹ هزار نفر برآورد کردیم که سال گذشته تحت پوشش قرار گرفته بودند و نیازی به تست مجدد ندارند.
 
معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور اظهار کرد: امسال نیز پیش‌دبستانی‌ها بعد از اتمام طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان امکان شرکت در طرح سنجش را دارند و پیش‌بینی ما ۴۰۰ الی ۴۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی است.
 
وی در مورد زمان دقیق اجرای طرح سنجش ویژه نوآموزان پیش‌دبستان گفت: این مسئله در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرند و با توجه به شرایط پایگاه‌های سنجش تاریخ مراجعه را اعلام می‌کنیم، اما به دلیل آنکه حساسیت بیشتری برای نوآموزان کلاس اولی وجود دارد بنابراین اولویت را به این گروه می‌دهند.
 
عظیم عراقی در مورد اجرای کامل این طرح و جلوگیری از این مسئله که افرادی در سنجش شرکت نکنند، تصریح کرد: ارتباط بین سامانه سناد و سنجش بسیار تقویت شده و هر دانش‌آموزی که برای اول ابتدایی ثبت‌نام می‌کند به طور الزایم باید در طرح سنجش شرکت کرده باشد و این مسئله موجب می‌شود تا کمترین جامانده از طرح را داشته باشیم.
 
وی یادآور شد: سال گذشته تعداد کمی از نوآموزان بدو ورود به دبستان از اجرای طرح بازمانده بودند که در اردبیهشت ما فرصتی ایجاد کردیم تا سنجش برای این افراد انجام شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار