مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان:

تحصیل ۳۵ درصد دانش آموزان لرستان در هنرستان‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۳۵ درصد دانش آموزان لرستان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در حال حاضر در سطح فضاهای هنرستان‌های استان لرستان شدت کمبود هنرجو وجود دارد که تلاش می‌شود در راستای مهارت افزایی دانش آموزان این مشکل برطرف شود.

وی افزود: سیاست آموزش و پرورش به نحوی است که در هر مقطعی دانش آموز مجبور به ترک تحصیل شد امکان برگشت به زندگی و اشتغال داشته باشد.

دریکوند گفت: در این راستا هر دانش آموز باید یک مهارت داشته باشد و در این راستا دانش آموزان در تابستان و اوقات فراغت تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به گرایش مردم به رشته‌های دانشگاهی و رشته علوم تجربی گفت: در راستای هدایت تحصیلی باید فرهنگ سازی شود تا دانش آموزان به سمت هنرستان و برای ورود به بازار کار هدایت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: در این راستا حداقل نمره افزایش یافته است و آموزش‌های لازم به دانش آموزان و خانواده‌ها در راستای سوق دادن دانش آموزان به سمت استعداد آن‌ها ارائه شده است.

دریکوند گفت: آموزش و پرورش لرستان حدود ۸۰ میلیارد ریال به شرکت‌های آب، برق و گاز بدهی دارد که حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار گرفته شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش بدون کمک مردم قادر به اداره این نهاد نیست و نیازمند کمک فکری، مشورتی و مالی مردم است.

دریکوند ادامه گفت: آموزش و پرورش موظف به تعلیم و تربیت دانش آموزان به صورت رایگان است، اما دست خیران را به گرمی می‌فشارد و به شدت نیازمند کمک آن‌ها است.

در حال حاضر ۳۲۰ هزار دانش آموز در چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه استان با پوشش تحصیلی ۹۹. ۴۵ درصد تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.