مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان :

برگزاری ششمین جشنواره سراسری فیلم سبز در لرستان

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان از برگزاری ششمین جشنواره سراسری فیلم سبز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فتحی بیرانوند گفت: ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران با هدف فرهنگ‌سازی به منظور حفاظت از محیط زیست همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۳۱ تیر الی ۶ مرداد ماه به مدت یک هفته در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به برگزاری ششمین دوره جشنواره بین‌المللی سبز ایران با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعبی در سطح ملی و بین‌المللی و نمایش عمومی آن‌ها به منظور ارتقاء آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی در این زمینه جلسه هم‌اندیشی درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره در استان برگزار شد.

مدیرکل حفاظت ازمحیط زیست لرستان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران مهمترین رویداد فرهنگی، هنری و محیط‌زیستی کشور در سال ۷۷ پایه‌گذاری شده و تاکنون ۵ دوره از آن برگزار شده، امسال نیز ششمین دوره از این جشنواره در کشور و استان‌های مختلف همچون لرستان برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری جشنواره فیلم سبز لرستان افزود: همان گونه که ما محیط‌زیست را از گذشتگان به ارث می‌بریم باید امانت دار آن باشیم و آن را به آیندگان بسپاریم پس باید در حفاظت آن بکوشیم و گام نخست این کوشش چیزی جز ترویج فرهنگ‌سازی و مشارکت شهروندان در حفظ محیط‌زیست نیست.

فتحی بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: مهمترین اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ حفاظت محیط‌زیست، تشویق، تولید، شناسایی و ترویج آثار و فعالیت‌های هنری فرهنگی ارزشمند با کیفیت و موثر در جهت افزایش فرهنگ حفاظت محیط‌زیست است.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار