نافرمانی رکابزنان از قوانین فدراسیون دوچرخه سواری

فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان چندی پیش برای مبارزه با دوپینگ شرایط خاصی را برای رکابزنان در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان از چند ماه قبل قوانین خاصی را برای مبارزه با دوپینگ در نظر گرفتند.
 
خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ابتدا برای مبارزه با دوپینگ طرح گرفتن وثیقه از رکابزنان را مطرح کرد. طرحی که با سروصدای فراوانی همراه بود.
 
در این طرح تمامی ملی پوشان برای حضور در تیم های ملی دوچرخه سواری باید تعهدنامه و وثیقه 50 میلیونی ارائه می کردند و اگر این مورد را انجام نمی دادند از لیست تیم ملی دوچرخه سواری خارج می شدند.
 
در مرحله دوم طرح مبارزه با دوپینگ فدراسیون دوچرخه سواری تمامی رکابزنان اعزامی به مسابقات بین المللی و ورزشکارانی که در لیست مسابقات قهرمانی کشوری حضور داشتند هم باید وثیقه و تعهدنامه به فدراسیون ارائه بدهند.
 
تقریبا این طرح اجرا شد و بسیاری از رکابزنان تعهدنامه و وثیقه به فدراسیون ارائه دادند، اما نکته حائز اهمیت این است که تعدادی از رکابزنان 2 باشگاه برتر که بیشترین اعزام را به مسابقات بین المللی دارند هنوز در بحث مبارزه با دوپینگ وثیقه ای نداده اند و به نوعی از قوانین رسمی فدراسیون سرپیچی کرده اند.
 
نکته جالب توجه این است که در چند سال گذشته بیشترین میزان نمونه مثبت دوپینگ مختص یکی از همین باشگاه هاست که هنوز رکابزنانش وثیقه 50 میلیون تومانی را تحویل فدراسیون نداده اند.
 
گفتنی است که هنوز فدراسیون دوچرخه سواری واکنشی به این موضوع نشان نداده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار