مدیرکل انتقال خون لرستان:

کمبود پزشک در سازمان انتقال خون لرستان

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۹ درصد اهداکنندگان خون در لرستان را زنان تشکیل می‌دهند.


عادلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مردم در سه ماه اول سال جاری ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر در لرستان خون اهدا کردند و ۹۹ درصد این اهدا کنندگان زنان بودند که از نظر اهداخون در کشور رتبه نخست را دارند؛ این در حالی است که درصد اهدا خون توسط زنان در کشور زیر ۹ درصد است.

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: اهدا خون دارای شرایطی است که فرد اهدا کننده باید آن شرایط را برای اهدا خون داشته‌باشد؛ سن اهدا خون باید از ۱۸ تا ۶۵ سال بوده و وزن اهداکننده نیز کمتر از ۵۰ کیلوگرم نباشد و همچنین افراد اهداکننده باید از نظر جسمی سلامت باشند.

وی با اشاره به کاهش خون اولی‌ها طی امسال گفت: طی سه ماه اول سال گذشته، ۱۷ درصد اهدا کنندگان خون اولی بودند و امسال در مدت مشابه سال ۹۵ به کمتر از یک درصد رسیده‌است.

عادلی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد اهداکنندگان خون در سال گذشته سابقه اهدا خون داشتند، گفت: مردان در طول سال چهار بار و زنان سه بار می‌توانند خون اهدا کنند.

وی افزود: در سازمان انتقال خون با کمبود پزشک مواجه هستیم و در حال حاضر نیز برای جذب ردیف استخدامی نداریم، لذا با پزشکان به صورت قراردادی کار می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: گروه خونی AB منفی نادرترین گروه‌خونی است و از افرادی که این گروه خونی را دارند تقاضا داریم نسبت به اهدا خون اقدام کنند.

عادلی با اشاره به مراکز انتقال خون در لرستان گفت: در شهرستان خرم‌آباد دو مرکز انتقال خون وجود دارد و شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز نیز تن‌ها شهرستان‌هایی هستند که مراکز انتقال خون در آن‌ها وجود دارد و مابقی شهرستان‌های استان مرکز انتقال خون ندارند.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.