قمری:برای اعلام اسامی دوپینگی‌ها با کسی رودربایستی ندارم

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری از تدابیر ویژه برای جلوگیری از دوپینگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درخصوص مسائل حاشیه‌ای اخیر پیرامون دوپینگ گفت:فدراسیون وظیفه ندارد نام ورزشکاری را اعلام کند و این مساله به ستاد مبارزه با دوپینگ ارتباط دارد. ما نمی‌توانیم به خبر روی سایت استناد کنیم بلکه باید این محرومیت از سوی فدراسیون جهانی به ما اعلام گردد تا سپس نظر خود را اعلام کنیم.
 
وی تصریح کرد: مساله این است که در طول چند سال گذشته تنها 2 مورد دوپینگ ورزشکاران بوده در حوزه تیم ملی صورت گرفته و بقیه درمسابقات داخلی این اتفاق رخ داده که حتما شنیده اید که با همکاری کمیته مبارزه با دوپینگ داخلی پرونده برای همه ورزشکاران تشکیل داده ایم و تست سلامت می‌گیریم. وقتی آموزش درست در کنار نظارت نمایندگان مبارزه با دوپینگ باشد طبیعی است که از دل این جامعه بزرگ دوچرخه سواری تعداد دوپینگ هم افزایش پیدا می‌کند.
 
قمری در ادامه گفت: در چند سال گذشته نظارت در مسابقات داخلی کمتر بود، اما حالا در همه رقابت‌های داخلی سعی می‌کنیم از ورزشکاران تست خون و ادرار بگیریم و تا حد زیادی دوپینگ را به حداقل برسانیم. قول می دهم این طرح به خوبی نتیجه خواهد داد و همه ورزشکاران باید از آن اطاعت کنند.
 
قمری در ادامه گفت: که مساله دوپینگ ورزشکار هیچ ارتباطی به فدراسیون یا مربی یا باشگاه ندارد و ورزشکار خاطی باید همه مسئولیت‌ها را برگردن بگیرد. ما همه فکر و ذکرمان موفقیت تیم ملی در عرصه‌های بین المللی است و اجازه نمی‌دهیم به هر دلیلی با آبروی کشورمان بازی شود. آخرین تستی که از ورزشکاران گرفته شد نکته خاصی دیده نشد و فقط 2 مورد بود که می‌توان به تذکر شفاهی بسنده کرد. برای اعلام دوپینگی‌ها هیچ رودربایستی با کسی ندارم و مطمئن باشید منافع رشته دوچرخه سواری و کشورمان را به هر چیزی ترجیح می‌دهیم. از رسانه‌ها درخواست دارم به جای درج اخبار دوپینگ ورزشکاران به این خبر هم بپردازند که ما هم در تلاش هستیم تا ریشه دوپینگ را خشک کنیم، اما این منوط به یک تعامل همه جانبه است و امیدواریم رسانه‌ها هم در این امر به ما کمک کنند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار