ایزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ما باید در برابر تحریم‌های آمریکا بازدارندگی ایجاد کنیم

‎ کارشناس مسائل آمریکا گفت: تصویب تحریم‌های جدید آمریکا برجام را با مشکلات اساسی و ریشه‌ای همراه می‌سازد.

ما باید در برابر تحریم‌های آمریکا بازدارندگی ایجاد کنیم‎فواد ایزدی کارشناس سیاست خارجی و مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره تصویب تشدید تحریم‌ها در سنای آمریکا اظهار داشت: تصویب طرح جدید تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان مشکلاتی را به صورت ریشه‌ای در برجام ایجاد خواهد کرد و جز پوسته چیزی از برجام باقی نمی‌ماند.

‎ایزدی در ادامه تصویب تحریم‌های جدید را نقض آشکار از سوی طرف آمریکایی دانست و افزود: براساس توافق برجام همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تعلیق و پس از ۸ سال به‌طور کامل باید لغو شود اما بر اساس طرح جدید تحریم آمریکا، اگر رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد می‌تواند به تعهداتش عمل نکند و این نقض گسترده برجام است.

‎ایزدی همچنین تصریح کرد: طی تصویب این طرح، بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام به صورت موردی و در نهایت اصل برجام نقض شده است. 

کارشناس مسائل آمریکا در خصوص واکنش مناسب در برابر بروز چنین رفتارهایی از سوی آمریکا خاطر نشان کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها احساس کنند در مقابل تحریم آن‌ها ایستادگی نمی‌شود تحریم‌های آن‌ها ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: زمانی این روند متوقف می‌شود که طرف آمریکایی بهایی را در مقابل آن بپردازد، بنابراین باید کاری کنیم که هزینه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را بالا ببریم تا حالت بازدارندگی داشته باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار