کرمانشاه؛

نوبرانه انگور کیلویی 20هزار تومان

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از آغاز کار برداشت نوبرانه انگور یاقوتی کشور از تاکستان‌های شهرستان قصرشیرین خبرداد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مراد محمودیانبا بیان اینکه این محصول نخستین نوع نوبرانه آن در کشور است و هر کیلوگرم آن تا ۲۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد افزود: پیش‌بینی می‌شود با میانگین عملکرد سه تن در هکتار در مجموع چهار هزار و ۲۰۰ تن محصول انگور یاقوتی از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از کاهش میانگین برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های بارور قصرشیرین در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و دلیل این موضوع را خنکی هوا و وجود سرما در زمان باردهی این محصول اعلام کرد.
 
 
وی با اشاره بر اینکه این شهرستان مرزی دارای یک‌هزار و ۶۴۲ هکتار تاکستان است که از این میزان ۴۴۲ هکتار آن غیربارور است، متذکر شد: امسال توسعه سطح زیرکشت انگور یاقوتی در تاکستان‌های قصرشیرین از ۲۵۰ تا ۴۰۰ هکتار در دست اقدام است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، انگور یاقوتی قصرشیرین به‌عنوان نخستین انگور نوبرانه کشور در بازارهای داخل و خارج از استان کرمانشاه با قیمت هر کیلوگرم ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوب‌ترین نوع این محصول در کشور است که بخشی از آن از طریق مرزهای رسمی این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.