یاسوج؛

انشعابات غیرمجاز عامل اصلی کم‌آبی

انشعابات غیرمجاز در یاسوج و مادوان عامل اصلی مشکل کم‌آبی در این مناطق است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بااشاره به اینکه کمبود آب باعث شده هفته اول تیرماه به عنوان هفته ملی آب نامیده شود گفت: در حال حاضر تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی بر دامنه کم آبی افزوده است. 

علیرضا جنتی افزود: نوع نگاه به شیوه مصرف آب شرب باید تغییر کند چرا که شاهد مصرف بی رویه آب در حوزه‌های مختلف از جمله آب شرب هستیم.

وی ادامه داد: در حالی که میانگین مصرف آب شرب در کشور تا ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز برای هر نفر است این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۸۰ لیتر هم می‌رسد یعنی ۳۰درصد بیش از میانگین کشوری است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهروندان نقش موثری در بهینه سازی مصرف آب شرب دارند گفت: برای کاهش اثرات تنش آبی در شهرهای استان بهترین راهکار مصرف بهینه آب شرب و جلوگیری از هدر رفت این کالای با ارزش است.

جنتی افزود: یکی دیگر از چالش‌های پیش روی آبفای استان تعدد انشعابات غیرمجاز آب در شهرهای استان به خصوص یاسوج و مادوان است چرا که هر انشعاب غیرمجاز تا ۴ برابر یک انشعاب مجاز مصرف دارد.

وی با بیان اینکه آبفای استان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای کنترل تنش آبی در شهرهای استان در کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار دارد تاکید کرد: برخورد قاطع با متخلفان انشعاب غیرمجاز آب به صورت جدی در حال پیگیری است.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.