مدیرکل امور عشایری ایلام خبر داد؛

ثبت اطلاعات جامعه عشایر استان ایلام

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: مشخصات و اطلاعات هفت هزار خانوار عشایری در سامانه ثبت اطلاعات جامعه عشایر استان ثبت شده است.

ثبت اطلاعات جامعه عشایر استان ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام:علی سلیمی مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: در این سامانه اطلاعاتی مواردی چون سامان های عرفی عشایر، کانون ها و مناطق محل قشلاق و ییلاق، اطلاعات سجلی، وضعیت کشاورزی، میزان درآمد، تعداد احشام، وضعیت ایثارگری یا نهادهای حمایتی و ... عشایر استان ایلام ثبت شده است.

وی با بیان اینکه عشایر شهرستان ایلام 100 درصد در این سامانه و دیگر شهرستان ها نیز با درصدهای متفاوت ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: سعی می شود تا قبل از بهمن ماه امسال تمام اطلاعات سایر خانوارهای عشایری استان ایلام که هنوز به این سامانه مراجعه نکرده اند جمع آوری و ثبت شود.

سلیمی افزود: این بانک اطلاعاتی به طور مستقیم به سامانه ثبت احوال استان ایلام پیوند و لینک است و هرگونه رویدادی چون فوت، تولد، ازدواج و طلاق جامعه عشایری استان به صورت آنلاین به ثبت احوال مخابره می شود.

وی ادامه داد: همچنین سامانه مکانیزاسیون خدمات ارائه شده به عشایر نیز در دست طراحی است که با راه اندازی این سامانه در آینده نزدیک تمام فعالیت های مربوط به عشایر استان ایلام از طریق این سامانه الکترونیکی رصد و کنترل می شود.

مدیرکل امور عشایری ایلام یادآورشد: در این سامانه خدماتی چون آبرسانی، توزیع آرد، سوخت رسانی و توزیع پنل های خورشیدی و ... توسط پیمانکاران و همکاران خدمت رسان به صورت اتوماتیک کنترل و رصد می شود.

سلیمی بیان کرد: با کمک این تراشه و نرم افزار، سامانه خانوارهایی که آب دریافت کرده اند و محل مراجعه تانکرهای آبرسان در کانون های جمعیتی عشایری را کنترل و پایش می کند.

انتهای پیام/ د

 

ثبت مشخصات و اطلاعات هفت هزار خانوار عشایری در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.