آخرین سفیر آمریکا در سوریه: ایرانی‌ها، آمریکایی‌ها را به عقب‌نشینی از شرق سوریه وادار می‌کنند

رابرت فورد در یک مصاحبه گفت آنچه که وی «نفوذ ایران» در سوریه خواند، در نهایت موجب عقب‌نشینی آمریکا از شرق سوریه می‌شود.

آخرین سفیر آمریکا در سوریه: ایرانی‌ها، آمریکایی‌ها را به عقب‌نشینی از شرق سوریه وادار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، رابرت فورد آخرین سفیر آمریکا در سوریه گفت ایرانی‌ها، آمریکایی ها را مجبور خواهند کرد از شرق سوریه عقب‌نشینی کنند.

وی این سخنان را در مصاحبه اختصاصی با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن مطرح کرد.

فورد که سفیر سابق و آخرین سفیر واشنگتن در دمشق بود گفت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، گزینه‌های زیادی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور، باقی نگذاشته است تا قواعد بازی را برای کاستن از «نفوذ ایران در سوریه» تغییر دهد و ایرانی‌ها، آمریکایی‌ها را مجبور خواهند کرد از شرق سوریه عقب نشینی کنند همچنانکه آنان در سال 1983 از بیروت و (بعدها) از عراق عقب‌نشینی کردند.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: کردها به خاطر اعتماد به آمریکا بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد و ارتش آمریکا از آنها فقط برای جنگ با «داعش» بهره‌برداری می‌کند و از قدرت خود برای دفاع از کردها استفاده نخواهد کرد.

رابرت فورد اذعان کرد: «آنچه ما با کردها انجام می‌دهیم غیراخلاقی است و اشتباهی سیاسی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
لطفاً لینک اصلی خبر را هم در اختیار خوانندگان قرار دهید تا هر کس خواست متن زبان اصلی خبر را هم مطالعه کند. متنی که شما اینجا گذاشته اید با متن اصلی خبر که بنده مطالعه کردم خیلی متفاوت است!
آخرین اخبار