رییس جامعه دامپزشکان کشور گفت:طبق برآورد انجام شده در کمیسیون ماده ۱۹ افزایش بهره‌وری کشاورزی سالیانه به حدود ۴۵۰ تا ۵۵۰ فارغ‌التحصیل رشته دامپزشکی نیاز داریم.

جذب ۵ درصدی فارغ التحصیلان رشته کشاورزی به بازار کارپیام محبی رییس جامعه دامپزشکان کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:دامپزشکی هم مانند سایر رشته‌های دانشگاه‌ها ظرفیت مازاد دارد به طوری که در کل کشور ۲۳ دانشکده دامپزشکی در حوزه علمی و پژوهشی داریم که سالیانه یک هزار نفر فارغ التحصیل وارد بازار می‌کنند.

رییس جامعه دامپزشکان کشور: سازمان دامپزشکی سالیانه تنها ۵۰۰ نفر نیاز اصلی دارد که برای مازاد این تعداد فارغ التحصیل باید به دنبال توجه به بخش خصوصی، کار آفرینی و شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

وی ادامه داد: نیاز سالیانه کشور به این فارغ التحصیلان ۴۵۰ تا ۵۵۰ نفر است، در حالیکه هم اکنون سالانه هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۸۰۰ نفر دامپزشک در کشور ما فارغ‌التحصیل می‌شوند که این امر منجر به بروز مشکل در بازار کار می‌شود.

رییس جامعه دامپزشکان ایران افزود: بر طبق برآورد انجام شده در کمیسیون ماده ۱۹ افزایش بهره‌وری کشاورزی ، سالیانه در حدود ۴۵۰ تا ۵۵۰ فارغ‌التحصیل رشته دامپزشکی نیاز داریم.

محبی افزود: در حال حاضر بحث فارغ التحصیلان رشته کشاورزی بد است به طوری که ۲ الی ۵ درصد فارغ التحصیلان جذب حرفه کشاورزی می‌شوند.

وی تصریح کرد: افرادی که در رشته کشاورزی تحصیل می‌کنند بعد از فارغ التحصیلی متاسفانه این حرفه را ر‌ها و وارد بازار کار در حوزه کشاورزی نمی‌شوند.

رییس جامعه دامپزشکان کشور عنوان کرد: شرایط در دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که آموزش با هدف ارتقای سطح علمی نبوده بلکه کسب درآمد برای تأمین حقوق پرسنل دانشگاه‌ها است.

وی یادآورشد: به نظر من باید یک تغییر و تحولی اساسی نسبت به فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در کشور داشته باشیم.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
مرسی
آخرین اخبار