اهواز؛

کوتاهی های گذشته عامل خاموشی‌های اخیر اهواز

استاندار خوزستان کوتاهی های چندسال گذشته را عامل خاموشی‌های اخیر اهواز دانست و از مردم عذرخواهی نمود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان امروز در حاشیه بازدید از تاسیسات آسیب دیده شرکت برق گفت: از شنبه شب بر اثر پرباری شبکه و افزایش دمای هوا پست سپیدار اهواز دچار مشکل و این امر منجر به آتش سوزی کابل سوئیچ گیرنده شد که متاسفانه دیشب هم اتفاق افتاد و موجب رنجش و سختی همشهریان عزیز گردید.

وی افزود: از الان باید برنامه‌ریزی اساسی کنیم و از کارهای سطحی و مسکن‌وار و مقطعی پرهیز کرده و کارهای زیرساختی انجام دهیم .

شریعتی با اشاره به این‌که شرکت برق منطقه‌ای برای تعدادی ایستگاه به زمین نیاز داشت، اذعان داشت: معاونت عمرانی استانداری سریعاً تشکیل جلسه داد و به جز دو نقطه که نتوانستیم تامین کنیم که تلاش می‌کنیم ان‌شاالله آن دونقطه را هم تامین کنیم، بقیه نقاط که مورد درخواست بود همه تامین شدند و مصوب کردیم راه و شهرسازی زمین‌ها را در اختیار برق منطقه‌ای قرار دهند .

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اگر قبلا هم مانند مقطع فعلی، استانداری برای این مساله وقت می‌گذاشت و به دستگاه‌های اجرایی از جمله برق کمک می‌شد، اکنون این مشکلات اخیر یا کمتر بود و یا اصلا به وجود نمی‌آمد و تاکید می‌کنم اتفاقات روی داده و مشکلات مربوط به خاموشی‌های گسترده اخیر ریشه در کوتاهی‌های چند سال اخیر دارد و مربوط به چند ماه گذشته نیست .

وی بیان داشت: با وجودی که در بروز این وضعیت نقشی نداشتیم، به عنوان نماینده عالی دولت در استان مسئولیت آن را به عهده می‌گیرم و از مردم عذرخواهی می‌کنم .

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: شرکت برق در 10 سال گذشته اقدامات غیراستاندارد انجام داده و پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه آن رعایت نشده است و وقتی چنین حادثه‌ای روی می‌دهد، بخش عمده‌ای از شهروندان را دچار مشکل می‌کند و کم توجهی‌های مسئولان در چند سال اخیر موجب شد چنین مشکلاتی در مقطع فعلی بروز پیدا کند.

وی گفت: وقتی ایستگاه‌های برق ما بالای صد در صد زیر فشار باشد و با قدمت زیاد نتواند جوابگو باشد و ترانس‌های توزیع هم همین وضعیت را داشته باشند اول باید خود را مورد سوال و نقد قرار دهیم و برای حق شهروندان طبق دستور رئیس جمهور که آئین حقوق شهروندی را اعلام نمود، خود را مسئول می‌دانیم اما باید توجه داشت شرایط فعلی نتیجه کم‌کاری‌های سال‌های گذشته است.

شریعتی تصریح کرد: امیدواریم با جلساتی که داشتیم برق منطقه‌ای در اسرع وقت زمین‌های منظور شده را تحویل بگیرند و تملک کنند و ایستگاه‌ها سریعا زده و مشکلات رفع شود. ان‌شاالله شبکه برق بادوام و ثبات بیشتری داشته باشیم و خوزستان که به علت صنایع عمده، بیش ترین تولید و مصرف برق را دارد، به علت گرما و وضعیت اقلیمی باید وضعیت با ثبات‌تری داشته باشد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: از وزارت نیرو خواستیم قسط خود را به بانک‌ها پرداخت کنند تا ما بتوانیم از 180 میلیون یوروی بانک توسعه اسلامی که برای خوزستان در نظر گرفته شده ولی به علت بدهی شرکت برق منطقه‌ای بانک‌ها حاضر نیستند تضمین کنند، استفاده کنیم .

وی اذعان کرد: معاونت وزارت نیرو پرداخت این بدهی را تقبل کرده است تا ان‌شاالله بتوانیم جهت توسعه شبکه برق از این وام استفاده کنیم و ایستگاه‌های پست برق جدید در اهواز تاسیس شوند تا دوباره با چنین وضعیتی که متاسفانه برای بخشی از مردم اهواز به وجود آمد و این وضعیت به هیچ وجه قابل توجیه نیست، مواجه نشویم.

غلامرضا شریعتی گفت: از برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق خواستم برنامه‌ریزی و اقدام کنند و اگر هم مشکلی با وزارت نیرو داشتند و خواسته‌های آنان تامین نشد به بنده منتقل کنند تا من از طریق وزیر و سایر مقامات کشور پیگیری کنم و نیازها تامین شود و ان‌شاالله شرایط پایداری از نظر شبکه برق برای مردم شریف اهواز که در شش ماه اخیر از خاموشی متاثر شدند، ایجاد کنیم .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.