بیرجند؛

افزایش 58 درصدی تصادفات در نیمه نخست ماه رمضان

در نیمه نخست ماه رمضان،آمار میزان تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد افزایش داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  مالکی،کارشناس مرکز مدیریت راه‌های خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست ماه مبارک رمضان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تصادفات 58 درصد و تعداد فوتی 50 درصد و تعداد جرحی 79 درصد افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه 40 درصد تصادفات و 50 درصد فوتی‎ها در نیمه نخست ماه مبارک رمضان امسال از ساعت 16 تا 21 رخ داده است، افزود: احتیاط بیشتر در ساعات قبل و بعد از افطار توصیه می‎شود.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های استان با بیان اینکه عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات در این ایام بوده است، گفت:در ماه رمضان سال جاری علی رغم کاهش 11 درصدی ترافیک جاده‌ای خرداد ماه نسبت به ماه قبل از آن، متأسفانه افزایش 33 درصد تلفات در تصادفات جاده‌ای به وقوع پیوسته که لازم است روزه داران ضمن رعایت اصول تغذیه‌ای در وعده سحر، صرفا در صورت هوشیاری کامل و با رعایت مقررات در جاده‌ها رانندگی کنند.

مالکی افزود:براساس تحلیل اطلاعات از تعداد 52 دستگاه تردد شماره نصب شده در سطح استان نیز در 15روز نخست ماه رمضان امسال میزان تردد در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار