بجنورد؛

مبارزه با "آفت کارادرینا" در مزارع خراسان شمالی

تاکنون در سطح پنج هزار و 900 هکتار از کشتزارهای استان با آفت کارادرینا مبارزه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه مبارزه با این آفات از اواسط خرداد ماه در این استان آغاز شده است اظهار کرد: در مزارع ذرت، چغندرقند، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی، نخود و خیار مبارزه با این آفات صورت گرفته است.

وی گفت: بیشترین سطح مبارزه در مزارع پنبه مانه و سملقان با هزار و 900 هکتار و پس از مزارع چغندر قند شیروان با هزار و 500 هکتار مبارزه انجام شده و همچنان ادامه دارد.

رضایی افزود: این آفت در استان عمدتا به محصولات که با تاخیر کشت می شود از جمله پیاز، سیب زمینی، چغندر قند، یونجه، گوجه و... ظاهر می شود و خسارت وارد می کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه یک حشره از این آفت 1500 عدد تخم گذاری می کند گفت: میزان جفت گیری و زاد و ولد این حشره بالا و همه چیز خوار است که هم اکنون مبارزه با این آفت در سطح مزارع کل استان از هفته قبل شروع شده است.

رضایی افزود: در چند سال اخیر این آفت در استان نبوده و آفت اتفاقی است که به دور از آفتاب فعالیت می کند و بهترین زمان مبارزه با آن شب است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.