صادرات روزانه 1100 تن مواد غذایی از بنادر استان بوشهر به قطر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به موقعیت ویژه بنادر استان بوشهر در مراوده تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، روزانه هزار و صد تن مواد غذایی از این بنادر به قطر صادر می‌شود.

صادرات روزانه 1100 تن مواد غذایی از بنادر استان بوشهر به قطربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی بنچاری افزود: بنادر استان بوشهر توانایی لازم برای صادرات مواد غذایی به قطر دارند و بنادر بوالخیر تنگستان، دیر و گناوه در تجارت دریایی به کشور قطر پیشتاز هستند.

وی با اشاره به صادرات میوه و تره بار از این بنادر به قطر، افزود: روزانه از بندر دیر ۳۵۰ تن، بندر بوالخیر تنگستان ۷۵۰ تن و از بندر گناوه نیز نخستین محموله به وزن ۲۴۰ تن به بنادر قطر صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به این‌که بنادر استان حدود ۱۴۸ مایل دریایی با قطر فاصله دارند، بیان کرد: بازرگانان استان بوشهر با کشور قطر دارای ارتباط تجاری دیرینه هستند.

وی با بیان این‌که استان بوشهر بیشترین مرز با خلیج فارس را دارد، گفت: استان بوشهر بیش از ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی با آبراه بین‌المللی و استراتژیک خلیج فارس دارد که این امر فرصت مهمی در توسعه مراوده تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم کرده است.

بنچاری ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر را افزون بر۹ میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم بنادر ۱۱ گانه بوشهر در عرصه‌های گوناگون اسکله‌ای، شناوری، انبارهای نگه‌داری کالا و تجهیزات کانتینری توسعه می‌یابد.

 

انتهای پیام/ ث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.