اردبیل؛

کلیه درآمد های عمومی وصولی استان، در استان هزینه می شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: کلیه درآمد های عمومی وصولی استان اردبیل، در خود استان هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم مظفری گفت: در سال 1395 مبلغ 335 میلیارد تومان درآمد عمومی در استان وصول گردیده است که مبلغ 330 میلیارد تومان آن به عنوان درآمد عمومی استانی و مبلغ حدود 5 میلیارد تومان نیز بعنوان درآمد عمومی ملّی بوده است.

وی افزود: مقایسه درآمد عمومی استانی سال 1395 با سال 1394، افزایش 14 درصدی در سال گذشته را نشان می دهد، همچنین کل در آمد عمومی پیش بینی شده استانی در سال 95 مبلغ 377 میلیارد تومان بوده است و بر اساس عملکرد درآمد عموی استان  88 در صد درآمد مصوب استان در قانون بودجه کشور تحقق یافته است .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: از درآمد عمومی استان بیشترین سهم وصولی مربوط به درآمدهای مالیاتی به میزان 286 میلیارد تومان می باشد که 88 درصد کل درآمد وصولی راتشکیل می دهد.

مظفری میزان مالیات بر ارزش افزوده استان در سال گذشته را 86 میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: از محل وصولی عوارض حاصل از مالیات بر ارزش افزوده مبلغی بالغ بر 65 میلیارد تومان در اختیار شهرداری ها و دهیاری های استان برای عمران و توسعه شهرها و روستاها قرار گرفته است و از میان مالیاتهای مستقیم، مالیات بر درآمد با وصول درآمدی بالغ بر 124 میلیارد تومان، بیشترین سهم را داشته است.

وی افزود: پیش بینی درآمد عمومی استانی برای سال 1396مبلغ 412 میلیارد تومان می باشد و با توجه به اینکه درآمد وصولی بصورت اعتبار در اختیار استان قرار می گیرد، انتظار می رود کلیه دستگاههای اجرایی دارای پیش بینی درآمد استانی نسبت به وصول کامل و 100 درصدی آن اهتمام ورزند .

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.