شهرکرد؛

اقدامات پیشگیرانه علیه بیماری تب کریمه گنگو

اقدامات پیشگیرانه علیه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه گنگو در شهرستان بروجن انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سعید حبیبی رئیس شبکه دامپزشکی بروجن گفت: در پی اعلام یک مورد ابتلا به بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در منطقه عشایری شمس آباد این شهرستان، اقدامات پیشگیری، کنترلی و آموزشی علیه این بیماری صورت گرفت.

وی با بیان برآورد تعداد خانوار عشایری و دام در منطقه و بررسی و مراقبت نسبت به بیماری افزود: ارائه آموزش‌ و توزیع بروشور‌های اطلاع رسانی در مورد این بیماری انجام شده است.

حبیبی اضافه کرد: توزیع سم مناسب جهت از بین بردن کنه‌های ناقل بیماری، سم پاشی بر روی بدن یک هزار و ۵۰۰ رأس گوسفند و بز و کلیه جایگاه‌های نگهداری دام خانوار‌های عشایری منطقه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه ‌می‌باشد.

گفتنی است: تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده، مشترک بین انسان و دام و نو پدید با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده‌های خونی و ترشحات منتقل می‌شود.

کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای ۴۰ درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم این بیماری به شمار می‌رود.

مرکز شهرستان بروجن در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.