فاجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

غول واردات غیر قانونی پنجه در پنجه تولید داخل

نایب رییس اتحادیه ماشین سازی وفلز تراش پردیس گفت: ممانعت از ورود کالاهای مشابه تولید داخل از یک طرف و بازارسازی و توجه به صادرات از طرف دیگر می‌تواند ناجی صنعت بیمار کشور باشد.

شاهین فاجانی نایب رییس اتحادیه ماشین سازی و فلز تراش پردیس در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: به دلیل کوچک شدن بازارهای هدف شاهد رکود وسیع در صنایع کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمیتوان بازار جدیدی ایجاد کرد، افزود: کارخانجات قادر به فروش محصولات خود نیستند، در نتیجه شاهد دپوی بالای محصولات تولیدی در انبار کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی هستیم.

فاجانی با اشاره به ضرورت بازارسازی در صنعت، یادآور شد: باید بازارهای هدف را گسترش دهیم، چراکه مهمترین اصل در این راه افزایش صادرات است که آن هم بیشتر به عزم جدی دولت در این حوزه بستگی دارد.

نایب رییس اتحادیه ماشین سازی و فلز تراش پردیس افزود: دولت باید یارانه مخصوصی به تولیدکننده صنعتی برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی ارائه دهد و یا شرکت هایی را تعیین کند که بتوانند محصولات ایرانی را در نمایشگاه‌های خارج از کشور معرفی کنند.

وی با بیان این موضوع که بعد از برجام ،قانون عدم واردات کالای مشابه تولید داخلی بیشتر نقض می شود، اذعان داشت: به عنوان مثال شرکت ما به توانایی تولید قطعه‌ای بر اساس مهندسی معکوس دست یافته بود و سال‌ها آن را در داخل می فروختیم اما با امضای برجام برخی این قطعه را از کشور انگلستان وارد کردند، در نتیجه ما مجبور به قطع تولید آن شدیم.

فاجانی در پایان تأکید کرد: ممانعت از ورود کالاهای مشابه تولید داخل از یک طرف و بازارسازی و توجه به صادرات از طرف دیگر می‌تواند، ناجی صنعت بیمار کشور باشد.


انتهای پیام/

نقض قانون عدم واردات کالای مشابه تولید داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۳ تير ۱۳۹۶
خب این غول واردات کیه معلومه دیگه خود دولته که با واردات کمر تولید داخل رو شکونده
Iran (Islamic Republic of)
fdg
۰۸:۳۰ ۰۳ تير ۱۳۹۶
درخواست نامعقولی است، صورت مسئله را میگوید پاک کنید. جلوی واردات را بگیرید تا الزاما و بدون حق انتخاب، مشتری از ما بخرد، این یعنی حق انتخاب را از مشتری بگیرد و مجبور به خرید از ما بکنید، چون ما نه به کیفیت و یا نه به قیمت مورد انتظار مشتری رسیده ایم که از ما نمیخرند و ما انتخاب آنها نیستیم و یا برند ما اطمینان خاطر به آنها نمیدهد چرا که ما تبلیغاتمان خوب نیست، بازرگانی و بازاریابی ملی و جهانی بلد نیستیم، دولت بیاید یارانه هم به ماها تولید کنندگان بدهد برویم با آن چندتا ملک و کالای سرمایه ای بخریم برای بعد از اعلام ورشکستگی و جیم شدن
تولید از و عدم مدیریت موفق مدیران تولید از آنجایی شروع به زوال کرد که یارانه های انرژی برداشته شد و مدیران و صاحبان صنایع که سود خود را از یارانه ها دریافت میکردند و نه از تولید، (با خرید دستگاهای مستهلک و انرژی بر و واردات آنها جهت استفاده در خط تولید خود) و حال که باید مدیریت انرژی کنند تا قیمت تمام شده را پایین بیاورند، توان آن را ندارند و هزینه های اولیه بالا رفته و آن یارانه ای که وارد جیب آنها میشد نیز قطع شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۲ تير ۱۳۹۶
گوش شنوا کجاست ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار