یاسوج؛

ایجاد صلح و سازش در 70 درصد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف کهگیلویه

رئیس دادگستری کهگیلویه گفت: طی یک سال گذشته 70 درصد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف شهرستان منجر به مصالحه طرفین شده است. ب

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛مجید کرمی در دیدار اعضای شورای حل اختلاف شهرستان با اشاره به شعار نخستین روز از هفته قوه قضائیه به نام «قوه قضائیه،ایجاد امیت و پیشگیری از وقوع جرم» اظهار داشت: شورای حل اختلاف نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد امنیت دارد.

رئیس دادگستری کهگیلویه با بیان اینکه شورای حل اختلاف بر اساس قانون از ارکان دستگاه قضایی است، افزود: این شورا با صلاحیتی که دارد حجم بسیاری از پرونده‌ها را مورد رسیدگی و مصالحه و سازش دارد.

وی، برقراری سازش را مؤثرتر از رسیدگی در پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: در شورا، اختلافات ریشه‌ای حل می‌شود اما در شعب رسیدگی در چارچوب تعیین شده ممکن است تصمیمی اتخاذ شود که دو طرف پرونده نا راضی باشند و منشأ نزاع هم از بین نمی‌رود.

کرمی با بیان اینکه برقراری مصالحه و سازش در شورای حل اختلاف بر اساس چارچوب قوانین و مقررات مؤثر است، تصریح کرد: این شورا عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر چهار هزار و 210 فقره پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده است، افزود: چهار هزار و 294 فقره مختومه اعلام شده است یعنی شورای حل اختلاف 83 فقره عملکرد مثبت داشته است.

کرمی تصریح کرد: طی یک سال گذشته 70 درصد پرونده‌های وارده در شعبه پنجم شورای حل اختلاف مصالحه شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.