در حاشیه هیات دولت؛

امیری: کابینه دوازدهم بر اساس ذائقه مجلس تشکیل می‌شود

معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور در معرفی اعضای کابینه ذائقه مجلس شورای اسلامی را در نظر می‌گیرد.

امیری: کابینه دوازدهم بر اساس ذائقه مجلس تشکیل می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره معرفی کابینه دوازدهم در مجلس دهم اظهار داشت:‌ دولت با مجلس شورای اسلامی تعامل دارد و در خصوص طرح، لوایح و آنچه کار مشترک این دو قوه است را با مجلس مشورت می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در معرفی اعضای کابینه ذائقه مجلس شورای اسلامی را در نظر می‌گیرد و آنچه در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد آن است که کسانی معرفی شوند که فارغ از تبار سیاسی هستند چرا که دولت روحانی دولت فراجناحی است و از همه نیروها در کابینه دولت یازدهم استفاده کرده بر این اساس مشی اعتدال ادامه پیدا خواهد کرد.

امیری بیان داشت:‌ کسانی که بتوانند از عهده حل مشکلات در حوزه مربوطه خود بربیایند موضوعی است که مورد توجه قرار می‌گیرد و در معرفی کابینه رئیس جمهور به ذائقه مجلس توجه خواهد داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به عملیات موشکی سپاه خاطرنشان کرد: دولت‌ها وظیفه دارند از شهروندان خود دفاع کنند، تعدادی از هموطنان ما مورد حمله ناجوانمردانه داعش قرار گرفتند و قطعا دولت و نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارند از شهروندان خود دفاع کنند.

وی تصریح کرد:‌ هدف قرار دادن یکی از مراکز فرماندهی داعش در راستای دفاع از شهروندان ایران بوده و کلیه مقدمات حقوقی و قانونی مباحث بین المللی طی شده، این تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران با مجوز شورای عالی امنیت ملی بوده است.

امیری گفت: توان دفاعی و موشکی نظام جمهوری اسلامی همواره بازدارنده و پیشگیرانه بوده و از لحاظ حقوقی هم اقدام صورت گرفته از سوی ایران برای دفاع از شهروندان بوده است.

انتهای پیام/

مشی اعتدال در دولت دوازدهم هم ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار