ساری،

اقدامات فرهنگی پلیس در طرح دریا گامی برای کاهش اقدامات سلبی

رویکرد فرهنگی و اجتماعی برای کاهش اقدامات سلبی از مهمترین رویکرد‌های پلیس در اجرای طرح‌های تابستانه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در نشست تخصصی ساماندهی سواحل دریا در استانداری مازندران گفت:وظیفه ذاتی نیروی انتظامی در سواحل و تفرجگاه‌ها ایجاد بستر‌های امنیتی مناسب برای استفاده از مواهب الهی با برقراری نظم، امنیت و آرامش برای مردم و مسافران تابستانی است.
وی با اشاره به اینکه  ۲۵ میلیون نفر شب اقامت پارسال  در استان ثبت شد، افزود: این میزان در مقایسه با سال ۹۴ شانزده درصد افزایش داشته است. سردار میرفیضی گفت: ۱۲۷ میلیون تردد سه ماه تابستان پارسال به ثبت رسید که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۷ درصد افزایش را نشان می دهد.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه پیش بینی‌ها حاکی از افرایش حجم مسافرت‌ها به مازندران در سال جاری است، از آمادگی کامل یگان‌های انتظامی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی برای افزایش ضریب امنیتی و کنترل وضعیت ترافیک در محور‌ها و مناطق شهری استان خبر داد.
سردار میرفیضی با تاکید بر همراه سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بسیج در مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سواحل دریا، گفت: رویکرد پلیس در سواحل دریا و مناطق گردشگری علاوه بر مسائل اجرایی رویکرد اجتماعی و فرهنگی است.
وی هدف از اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش اقدامات سلبی و توجه به اقدامات ایجابی برشمرد و گفت: توجه به مسائل فرهنگی با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، اجرای نمایش‌های خیابانی با مسائل و موضوعات آسیب‌های اجتماعی و همکاری با نهاد‌های فرهنگی و مبلغان تبلیغی در اجرای فریضه امر به معروف نوین از جمله اقدامات نیروی انتظامی در تابستان سال جاری است.
فرمانده انتظامی مازندران بهره گیری از فضای مجازی و استفاده از توانمندی‌های صدا وسیما با حضور کارشناسان انتظامی در برنامه‌های مختلف رسانه ملی برای ارائه موضوعات فرهنگی به مردم و مسافران و همچنین تبلیغات محیطی را از برنامه‌های مورد نظر فرماندهی انتظامی استان در ساماندهی دریا برشمرد.
وی با بیان این که برپایی ایستگاه فرهنگی اجتماعی و تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی از مهمترین موضوعات فرهنگی انتظامی استان برای اجرای طرح سالم سازی دریاست، گفت: ساماندهی و نظارت بر فعالیت واحد‌های صنفی مستقر در سواحل و تهیه الزامات انتظامی، امنیتی برای مدیران عامل شهرک‌های ساحلی، مجریان طرح‌ها و صنوف از دیگر برنامه‌های اجرایی نیروی انتظامی در سواحل مازندران خواهد بود.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار