کرمان؛

لزوم راه اندازی نهضت مسابقات ورزشی محلی در استان

استاندار کرمان بر راه اندازی نهضت مسابقات ورزشی محلی در راستای توسعه ورزش استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی در دیدار اعضای دبیرخانه سند ورزش استان کرمان، بر انتخاب روسای هیات های ورزشی بی طرف در مسائل سیاسی تأکید کرد و افزود: در راستای سند ورزش همگانی و قهرمانی، نهضت مسابقات ورزشی محلی نیز باید در استان راه اندازی و از روزمرگی جامعه ورزشی جلوگیری شود.
محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز ضمن ارائه گزارشی از اجرای سند ورزش همگانی و قهرمانی در استان، ارائه گزارشات و آمار غیرکارشناسی و غیرواقعی، ضعف در نظارت، اجرا و هزینه کرد بودجه تخصیص یافته، توجه نداشتن به سایر مؤلفه های توسعه ای، عدم توسعه متوازن، عدم توجه به وضع موجود آرمان گرایی، دیدگاه مصرفی به جای دیدگاه توسعه ای و ... را از جمله ی مشکلات سر راه اجرای سند ورزش استان برشمرد.
وی با تبیین کلیات طرح سند ورزش همگانی و قهرمانی در بخش هایی چون استعدادسنجی، استعدادیابی، المپیاد کرمانیان، استعدادپروری و قهرمان پروری، پیشنهاد کرد: طی انعقاد تفاهم نامه ای بین اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان، مراحل استعدادسنجی و استعدادیابی در مدارس صورت پذیرد.
امیری خراسانی جلوگیری از موازی کاری و هزینه های اضافی در سطح استان را از مهمترین مزیت های انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد.
وی افزود: بر اساس سند ورزش همگانی و قهرمانی، هیأت های ورزشی باید براساس متعهد بودن، وجود مربی و امکانات مورد نیاز، برای انتخاب پایگاه ها در شهرستان ها یا مناطق هشتگانه اقتصادی استان اقدام کنند.
در پایان، اعضای دبیرخانه سند ورزش استان کرمان، دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود را در راستای توسعه ورزش استان کرمان مطرح کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار