ساری،

متاهل بودن بیش از پنج هزار زندانی

بیش از ۷۴۰۰ مددجو در زندان‌های مازندران حضور دارند که پنج هزار نفر آنان متاهل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۷۵ درصد زندانیان تا سال ۱۳۷۰ کم سواد و بی سواد بودند که متاسفانه این رقم بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال با وجود فعالیت دستگاه‌ های مرتبط با آموزش و فرهنگ، به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

وی افزود: بیش از هفت هزار مددجوی زندان‌ های مازندران قبل از ورود به زندان شاغل بودند و فقط ۲۱۵ نفر از مددجویان پیش از ورود به زندان شغلی نداشتند.

حجت الاسلام تقوی فرد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۴ زندانی خانم در زندان‌های مازندران حضور دارند، افزود: ۴۲ درصد زندانیان مازندران مربوط به مواد مخدر، ۲۴ درصد مربوط به سرقت و ۶۴۴ نفر به دلیل مسائل مالی زندانی هستند.

وی گفت: ۴۴۰۰ نفر از زندانیان مازندران سابقه دار و سه هزار نفر بدون سابقه در زندان‌های مازندران حضور دارند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه ۳۰۰ زندانی سال ۹۴ و ۲۹۳ زندانی پارسال آزاد شدند گفت: ۱۲۰ میلیون تومان از اعتبار برای آزادی از محل کمک‌های خیران و هشت میلیارد تومان از محل ستاد دیه کشور تامین شده است.

حجت الاسلام تقوی فرد توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت تعزیری و تهدید را از جمله جرایم پرشمار استان برشمرد و افزود: بیش از ۱۵ هزار خانواده دو سال اخیر برای طلاق توافقی به دستگاه قضایی در مازندران مراجعه کردند و حدود ۶ هزار درخواست طلاق نیز دو سال اخیر از سوی خانم‌ها به دادگستری‌های استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه هر پرونده قضایی از زمان تشکیل تا مختومه شدن در مجموع بیش از ۲۰ میلیون تومان برای کشور هزینه خواهد داشت، نقش صدا و سیما را در ارتقاء فرهنگ جامعه بسیار موثر دانست و گفت: درصد بسیار بالایی از جمعیت مازندران درگیر پرونده‌های قضایی هستند که این مساله در شأن مردم استان مازندران نیست.

حجت الاسلام تقوی فرد افزود: بیش از ۷۷۰ هزار پرونده در سال ۹۴ و حدود ۸۰۰ هزار پرونده در سال ۹۵ به دادگستری ها، دادسرا‌ها و شورا‌های حل اختلاف مازندران وارد شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران از تلاش کارکنان دادگستری استان در راستای خدمات رسانی به مردم مازندران قدردانی کرد و گفت: دادگستری استان در سال ۹۵ موفق شد سه مرتبه پیاپی رتبه اول را از لحاظ نرخ عملکرد در مجموعه دادگستری‌های کشور کسب کند که این عملکرد بسیار مطلوب و کم نظیر بوده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار