یاسوج؛

آموزش و پرورش در زمینه هدایت تحصیلی سلیقه‌ای برخورد نکند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش این استان در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان سلیقه‌ای برخورد نکند زیرا حق انتخاب شغل و رشته تحصیلی جزو اصول مسلم حقوق شهروندی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نباید با اجبار دانش آموزی که دارای ظرفیت لازم بوده را از حضور در رشته دلخواه خود منع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های هدایت تحصیلی دانش آموزان در مناطق و شهرستان‌ها سعی کنند حقی از کسی تضییع نشود عنوان کرد: به طور حتم در صورت بد عمل کردن آموزش و پرورش در زمینه هدایت تحصیلی نیز همچون سال گذشته شاهد اعتراض دانش اموزان هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: امروزه بازار رشته‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین کاردانش در کشورهای توسعه یافته و برخوردار وضعیت مطلوبی دارد.

فتاح محمدی بیان کرد: آموزش و پرورش در دوران ابتدائی باید به فکر ایجاد انگیزه در دانش آموزان باشد و از همان اول گرایش به رشته‌های فنی و کار و دانش را تبیین کند و فعالیت‌های تبیینی و تبلیغی را در اولویت کاری خود داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: امسال رویکرد در هدایت تحصیلی دانش آموزان انتخاب آگاهانه و آزادانه بوده و البته تلاش بر این است که سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به سمت 50 درصد برود.

ایوب رضایی با بیان اینکه هم اکنون با تورم بیکاری فارغ التحصیلان رشته‌های نظری روبه‌رو بوده و کمبود نیروی ماهر داریم افزود: یک دبیرستان معارف اسلامی در شهرستان بهمئی تاسیس و در صورت همکاری سازمان تبلیغات یک مدرسه دیگر نیز در یاسوج راه اندازی می‌کنیم.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.