بیرجند؛

برگزاری نماز عید سعید فطر در 621 نقطه استان

فردا نماز باشکوه عید سعید فطر، همزمان با سراسر کشور در 621 نقطه ی شهری و روستایی استان برگزار می شود.

حجت الاسلام صادقی خواه،کارشناس برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  گفت: فردا نماز باشکوه عید سعید فطر، همزمان با سراسر کشور در 621 نقطه ی شهری و روستایی استان به امامت ائمه جمعه،روحانیون مستقر،روحانیون طرح هجرت و روحانیون اعزامی برگزار می شود.


وی افزود: در بیرجند نیز،نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام و المسلمین عبادی،نماینده ولی فقیه در استان اقامه می‌شود.


حجت‌الاسلام عارفی،مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان نیز ضمن اعلام میزان کفاره و فطریه گفت: نماز عید فطر در شهرستان بیرجند،فردا ساعت 7 صبح و در محل مصلی المهدی(ع) بیرجند برگزار می شود.


وی افزود: شروع مراسم ساعت 6:30 صبح است که طبق اعلام اتوبوس‌های شرکت واحد امسال از تمام مناطق شهر آماده خدمت‌رسانی و انتقال نمازگزاران به مصلی هستند.


مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: میزان فطریه هر نفر بر اساس قوت غالب گندم 5 هزار تومان یا 3 کیلوگرم موادغذایی شامل گندم، جو، کشمش، خرما، ذرت و برنج است.


حجت الاسلام عارفی افزود: کفاره غیرعمدی برای هر روز 750 گرم مواد غذایی یا مبلغ یک هزار و 500 تومان و مبلغ فدیه برای زنان باردار و شیرده به ازای هر روز هزار و 500 تومان یا 750 گرم مواد غذایی است.


وی گفت: مبلغ کفاره عمد به ازای هر روز 90 هزار تومان و یا 45 کیلوگرم مواد غذایی است و افرادی که فطریه خود را برای نیازمندان آشنا در نظر گرفته‌اند باید این مبلغ را کنار بگذارند و سایر روزه‌داران قبل از اقامه نماز عید فطر فطریه خود را پرداخت کنند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار