مسابقات جهانی تکواندو-کره جنوبی؛

ناهید کیانی از کسب مدال بازماند

تکواندوکار وزن منفی 49 کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل حریف صربستانی از کسب مدال مسابقات جهانی کره جنوبی بازماند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، و به نقل از فدراسیون تکواندو، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 از صبح روز گذشته (شنبه) با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و تا روز جمعه (9 تیرماه) ادامه خواهد داشت.

امروز (یکشنبه) و در دومین روز این رقابت‌ها، ناهيد كياني در وزن 49- كيلوگرم و مسعود حجي زواره در وزن 74- كيلوگرم رو در روي رقبايشان قرار گرفتند که ناهید کیانی در اولین سابقه حضورش در این پیکارهای سخت و نفس گیر در نهایت موفق به کسب 3 پیروزی شد اما در حالیکه تنها یک قدم تا کسب مدال فاصله داشت، نتیجه را به ورزشکار صربستانی واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

تکواندوکار 19 ساله کشورمان در اولین مبارزه مقابل «هدی ایت اوآلی» از مراکش قرار گرفت و توانست با نتیجه 12 بر 6 این برنده از شیاپ چانگ خارج شود و راهی دور بعد رقابت‌ها شود.

او در ادامه رو در روی «یاسمینا عزیز» هوگوپوش با تجربه و نام آشنای تکواندوی جهان که سابقه حضور در بازیهای المپیک و قهرمانی جهان را دارد و در کارنامه افتخاراتش مدال نقره و برنز گرندپری و چندین مدال قهرمانی اروپا و نوجوانان جهان به چشم می‌خورد صف آرایی کرد که توانست در دیداری حساس و نفس گیر نتیجه را 14 بر 13 به نفع خود به پایان برساند.

ناهید کیانی در سومین مبارزه خود نیز «الیزابت زامورا» از گواتمالا دارنده مدال طلای قهرمانی پان آمریکا 2014 را پیش رو داشت که با نتیجه 20 بر 3 مقتدرانه به برتری رسید.

نماینده گواتمالا سابقه حضور در المپیک 2012 لندن و مسابقات قهرمانی جهان 2011 و 2015 را در کارنامه دارد.

ناهید که 3 مبارزه حساس و سخت را پشت سر گذاشته بود. در مرحله یک چهارم نهایی به مبارزه با «ونجا استانکویچ» صربستانی شتافت اما در نهایت مقابل این هوگوپوش اهل صربستان که در رده سنی نوجوانان یکی از بهترین‌های تکواندوی جهان است و در آخرین مبارزه‌اش پیش از رقابت های قهرمانی جهان موفق به کسب مدال طلا قهرمانی اروپا شده بود، کاری از پیش نبرد تا در یکی قدمی کسب مدال جهانی از دور رقابت‌ها کنار برود.

تيم‌ملي كشورمان در گروه زنان با هدایت مهرو کمرانی (سرمربی) و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی (مربی) به مصاف رقبایش می رود.

گفتنی است؛ این رقابت‌های G12 است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار