ارائه خدمات پاراکلینیکی رایگان در جاده سلامتی

با افتتاح باشگاه سلامت و تندرستی طبیب من در مجموعه توچال تهران پزشکان متخصص به مراجعه کنندگان خدمات سلامت ارائه می دهند.

ارائه خدمات پاراکلینیکی رایگان در جاده سلامتیفراهانی معاون همکاری فنی اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با باشگاه سلامت و تندرستی طبیب من، همکاران ما با یک دستگاه آمبولانس در محل حاضر هستند و به صورت 24 ساعته به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند، در این مکان برای مراجعه کننده ها یک غرفه ایستگاه سلامت دایر شده با تجهیزات و امکانات پزشکی لازم برای ارائه خدمت به مردم و چنانچه برای دریافت خدمات نیاز بود به مراکز درمانی منتقل شوند همکاران ما این کار را انجام می دهند.

معاون فنی اورژانس تهران در ادامه گفت: در باشگاه سلامت و تندرستی تیم  فوریت های پزشکی با تجهیزات تخصصی اورژانس به صورت 24 ساعته حضور دارند و خدمات با کیفیت از جمله طرح تله مدیسین و تله کاردیولوژی که یک دستگاه برای سنجش سلامت قلب است در این پایگاه قرار داده شده که در صورت مراجعه بیماران قلبی به این پایگاه نوار قلبی بیمار را گرفته و به متخصص قلبی که در مرکز مستقر است ارسال می کنیم و در صورت نیاز به مراکز درمانی 247 منتقل می شود تا از وقایع جدی که می تواند مشکل ساز باشد جلوگیری شود.

فراهانی در خصوص لزوم وجود پایگاه اورژانس در مجموعه توچال افزود: نزدیک ترین پایگاه اورژانس به توچال پایگاه ولنجک است، حجم جمعیتی که اینجا مراجعه می کنند و ساعت های زیاد مسیر طولانی را طی می کنند لزوم وجود آمبولانس را چند برایر می کند ضمن اینکه با توجه به تجربه ای که داریم و با وجود ترافیک مسیر اگر آمبولانس نیاز بود از بیرون مجموعه خود را به داخل برساند گاهی زمان طلایی رسیدن به بالین بیمار را از دست می دادیم اما حضور آمبولانس در این مرکز این مشکلات را مرتفع کرده و ما با کیفیت بیشتری به مراجعه کنندگان ارائه خدمت می کنیم.


خدمتی دیگر از بنیاد بیماری های نادر

بنیاد بیماری های نادر که سال ها است جهت تسهیل دستیابی بیماران نادر به خدمات درمانی کم هزینه و در بسیاری مواقع رایگان فعالیت می‌کند ارگان دیگری است که در این طرح به یاری باشگاه سلامت و تندرستی طبیب من آمده است.

همچنین در ادامه شکیبا پردل مدیر روابط عمومی بنیاد بیماری های نادر در خصوص همکاری با این مجموعه گفت : ما از اجرای طرح استقبال کردیم و بررسی کردیم که اهدافمان چیست و محور فعالیتمان چه چیزی خواهد بود.

وی افزود: بنیاد چند مرکز پشتیبانی از جمله مرکز تصویر برداری وابسته به بنیاد که به صورت شبانه روزی خدمات تشخیصی ارائه می کند همچنین یک کلینیک حمایتی نادر که پزشکان آن اعلام آمادگی کردند که در این طرح مشارکت کنند، دارد و در این پایگاه حضور پیدا می کنند.

پردل در تشریح برنامه های بنیاد بیماری های نادر تصریح کرد: 10 متخصص در رشته های مختلف از طرف بنیاد برای همکاری با باشگاه سلامت و تندرستی اعلام آمادگی کردند و علاوه بر آن مشاور روان شناس و روانپزشک و مشاور تغذیه نیز در روزهای مختلف خدمت رسانی می کنند.

مدیر روابط عمومی بنیاد بیماری های نادر تاکید کرد: این مرکز تصویربرداری خدماتی همچون سونوگرافی، ماموگرافی، ام آر آی، سی تی اسکن، رادیولوژی، ،نوار عصب و عضله و مغز به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کند و آماده  پذیرش مراجعه کنندگانی است که از سوی پایگاه توچال معرفی می شوند.

فرید سمسارها مدیر علمی باشگاه سلامت و تندرستی طبیب من نیز در ادامه با اشاره به فضای مناسب این پایگاه افزود: خدمات باشگاه سلامت و تندرستی طبیب من از ویزیت رایگان پزشکان متخصص تا پیگیری امور تشخیص از جمله عکس برداری و سایر خدمات پاراکلینیکی است که بیماران به مراکز طرف قرارداد با باشگاه سلامت و تندرستی طبیب من که به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کنند معرفی و در ادامه در صورت نیاز به اقدامات درمانی به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند و تسهیلات ویژه دریافت می کنند.

وی افزود: از جمله اهداف تاسیس باشگاه سلامت و تندرستی حمایت و فراهم آوری بستر لازم برای مراکزی که بتوانند به بهترین نحو ارائه خدمت کنند و ما سیستم نوبت دهی و خدمات پذیری مراکزی که می توانند با باشگاه همکاری کنند را مورد بررسی قرار داده ایم و ساز و کار باشگاه در جهت تسهیل ارائه خدمات سلامت به مردم شریف کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار