رییس شورای روابط خارجی آمریکا گفت دولت ترامپ بدون فکر درباره سیاست خارجی تصمیم می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی ، ریچارد هاس، رییس شورای روابط خارجی آمریکا که یکی از معدود کارشناسان روابط خارجی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا می گوید به آنها احترام می گذارد، از روند سیاست خارجی دولت کنونی آمریکا انتقاد کرد. 
 
هاس ارزیابی سختگیرانه ای درباره شیوه اداره سیاست خارجی در دولت ترامپ ارائه کرد.
 
وی در گفتگو با نشریه آتلانتیک افزود: به نظر من وجود مراکز متعدد قدرت فاجعه آمیز است. این دولت به خودش آسیب می زند. دولت ترامپ غیرمتمرکز است و بدون فکر تصمیم می گیرد.
 
هاس که در دولت جرج دبلیو بوش، رییس جمهور اسبق آمریکا نیز خدمت کرده است، گفت در چنین شرایطی سخت است که دولت سیاست واحد یا تئوری شفاف اتخاذ کند.
 
وی در ادامه افزود، دولت ترامپ می توانست با پیروی از یک فرآیند سازماندهی شده کمبود تجربه خود را جبران کند اما دولتش را بر اساس الگوی تجاری که در آن نیز بر سیاست های بدون فکر تکیه کرده بود، بنا کرد.
 
هاس تاکید کرد، سران کشورهای جهان سعی دارند بفهمند ترامپ نماینده یک تحول دائمی یا تحولی موقتی در سیاست خارجی آمریکا است. سران کشورهای جهان تلاش می کنند در قبال ما موضع گیری کنند به ویژه فقدان تجربه و نامنسجم بودن دولت، تعامل با واشنگتن را دشوار می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار