وزیر خارجه قطر: خواسته‌های عربستان اجرا شدنی نیست

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت دوحه برای مذاکره درباره قضایای مشروع مورد اهتمام همسایگانش در خلیج فارس آمادگی دارد، اما برخی از این خواسته‌ها منطقی نیستند.

وزیر خارجه قطر: خواسته‌های عربستان اجرا شدنی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، گفت دوحه برای مذاکره درباره قضایای مشروع مورد اهتمام همسایگانش در خلیج فارس آمادگی دارد؛ اما برخی از خواسته‌های (عربستان و متحدانش) منطقی نیستند.

این مقام قطری اعلام کرد که برای گفت و گو با کشورهای عربی پیرامون «قضایای مشروع» برای پایان دادن به بحران در منطقه آمادگی دارد؛ اما فهرست درخواست هایی که هفته گذشته دریافت کرده شامل مواردی است که به دلیل غیرواقعی بودن قابل انجام نیست.


وزیر امور خارجه قطر افزود: ما نمی توانیم با داعش، القاعده و حزب الله لبنان قطع رابطه کنیم؛ زیرا اصلا رابطه ای با آنان نداریم و نیز نمی توانیم اعضای سپاه پاسداران ایران را اخراج کنیم؛ زیرا هیچ کدام از اعضای آنها در قطر نیستند.


وزیر خارجه قطر همچنین گفت: با توجه به این موارد ما به این نتیجه رسیدیم که غرض از این مهلت، حل مشکلات مورد نظر نیست؛ بلکه هدف از آن اعمال فشر بر قطر برای عقب نشستن از حق حاکمیت خود است که ما این کار را هرگز نخواهیم کرد.

سفیر امارات در روسیه گفته بود در صورتی که قطر به این درخواست ها توجه نکند با تحریم های جدید مواجه خواهد شد و ممکن است کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، شرکای تجاری خود را میان تعامل با دوحه یا عدم تعامل مخیر کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار