روزنامه رأی الیوم: بازگرداندن جزایر مصری به ریاض برای سرعت بخشیدن به روند اتحاد رژیم صهیونیستی و عربستان است

روزنامه رأی الیوم با انتشار مطلبی نوشت رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی نه تنها سازش کرده‌اند، بلکه با یکدیگر متحد شده‌اند.

روزنامه الیوم: بازگرداندن جزایر مصری به ریاض برای تسریع اتحاد رژیم صهیونیستی و عربستان بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در سرمقاله شماره امروز خود در اینترنت به قلم عبدالباری عطوان نوشت: اسرائیل و عربستان سعودی نه تنها سازش کرده اند، بلکه با هم متحد شده اند و این موضوع نقطه آغاز روندی تازه محسوب می شود. جنگ فعلی نیز جنگ با تروریسم نیست؛ بلکه جنگ علیه رسانه های آزادی است که ممکن است در برابر این اقدام مقاومت کنند و به افشای اهداف و اموری که منجر به آن خواهد شد بپردازند. بر همین اساس، درخواست بستن شبکه الجزیره بهانه ای بیش نیست.


هدف از تسریع در بازگرداندن دو جزیره تیران و صنافیر، شتاب بخشیدن به سازش و مشروعیت دادن به اتحاد اسرائیل و عربستان سعودی است:
در ادامه این مقاله آمده است: آنچه دیروز در مصاحبه شبکه دویچه وله آلمان با انور عشقی، ژنرال بازنشسته اطلاعاتی رژیم سعودی و پدرخوانده عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی، مطرح شد بسیار حساس است و تا حد زیادی بیانگر اموری است که در اذهان بسیاری از افراد نیست. مهمترین نکته، اصرار بر انتقال حاکمیت جزایر تیران و صنافیر از مصر به عربستان سعودی در اسرع وقت است.


عشقی در این مصاحبه گفت: عربستان سعودی پس از تحویل گرفتن حاکمیت این دو جزیره، توافقنامه کمپ دیوید را مدنظر قرار خواهد داد؛ زیرا این توافقنامه دیگر صرفاً مربوط به مصر نیست. این توافقنامه موجب انزوای مصر و مسئله فلسطین در جهان عرب و بازگشائی سفارت اسرائیل در قلب قاهره شده است. توافقنامه ترسیم مرزها موجب شده است دو جزیره تیران و صنافیر در داخل خاک عربستان سعودی قرار گیرند و مصر و عربستان سعودی مشترکاً گذرگاه آبی را که کشتی های اسرائیلی از آن عبور می کنند کنترل خواهند کرد و عربستان روابط خود را با اسرائیل تنظیم خواهد کرد.

این روزنامه افزود: درست است که انور عشقی گفته است پس از موافقت اسرائیل با طرح صلح عربی، عربستان سعودی با اسرائیل سازش خواهد کرد اما در عین حال گفته است که طرح صلح اسرائیل این طرح را پوشش می دهد و یکی از مهم‌ترین بندهای آن ایجاد کنفدراسیون در اراضی اشغالی است.

عشقی در این مصاحبه چندین بار مطالبی را تکرار کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفته است. این یعنی عربستان سعودی اسرائیل را دشمن خود به شمار نمی آورد. وی گفت: اگر به اظهارات و پیام های مردم عربستان در شبکه های اجتماعی نگاه کنید متوجه می شود که آنها می گویند اسرائیل هیچ گونه تجاوزگری علیه عربستان انجام نداده است؛ بنابراین دشمن محسوب نمی شود. انور عشقی در واقع اشاره به این مطلب دارد که مردم عربستان نیز با سازش موافقند.

عشقی تنظیم کننده سیاست های عربستان سعودی نیست. او در واقع چیزی را که به او دیکته شده است تبلیغ می کند. او با دقت برای این مأموریت انتخاب شده است. اگر بخواهیم اظهارات او را بفهمیم و از اهدافی که به دنبال تحقق آن است و جزئیات طرح های جدید سازش مطلع شویم، کافیست سخنان آویگدور لیبرمن، وزیر صهیونیستی، را بخوانیم. وی گفته است: ابتدا باید اعراب و اسرائیل سازش کنند تا پس از آن میان فلسطین و اسرائیل صلح ایجاد شود؛ زیرا ما موافق نیستیم که سازش با کشورهای عربی در گروی حل مسئله فلسطین باشد. اسرائیل توافقنامه های صلحی را با مصر و اردن امضا کرده اما درگیری با فلسطینی ها پایان نیافته است.

این روزنامه افزود: کمال عامر، رئیس کمیته دفاع و امنیت ملی مجلس الشعب مصر، نیز تاکید کرده است: تحویل دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان اقتضا می کند که این کشور پیش از آن توافقنامه کمپ دیوید و مقتضیات آن را بپذیرد.

آنچه را که گفته شد می توان این گونه خلاصه کرد که هدف از شتاب بخشیدن به بازگرداندن دو جزیره تیران و صنافیر تسریع در سازش و مشروعیت دادن به اتحاد اسرائیل و عربستان سعودی است. در واقع عربستان سعودی ده‌ها هزار جزیره در دریای سرخ و خلیج [فارس] دارد که حتی تعداد آنها را نمی داند و نیازی به این دو جزیره صخره ای غیرقابل سکونت ندارد. حتی اگر به آنها نیاز داشته باشد این دو جزیره پنجاه سال بدون سکنه بوده اند و عربستان سعودی در صورتی که بخواهد می تواند ده یا بیست و یا یکصد سال دیگر نیز منتظر بماند تا دولت مصر و خشم ملت مصر فروکش کند. 

عربستان سعودی عملیات سازش با رژیم اشغالگر اسرائیل را به سرعت آغاز کرده است. پس از سفر انور عشقی و شاهزاده ترکی فیصل شاهد حضور تحلیلگران سعودی در شبکه های تلویزیونی اسرائیلی هستیم و شاید گام بعدی حضور وزرا و شاهزاده های سعودی در این شبکه ها باشد.

شهروندان سعودی که انور عشقی مدعیست در شبکه های اجتماعی می گویند خواستار دوستی با اسرائیل هستند در واقع اعضای ارتش سایبری چندهزار نفری سعودی هستند که زیر چتر دستگاه اطلاعاتی عربستان فعالیت می کنند. در واقع اکثریت غالب مردم عربستان با اتکا به اصول دینی و عربی و ملی و اخلاقی، با هرگونه سازشگری با اشغالگران مخالفند. اگر فقط یک نفر بخواهد با دولت قطر ابراز همدردی کند ... به 15 سال حبس و پرداخت 250 هزار ریال سعودی محکوم خواهد شد. بنابراین علت جنگ فعلی را با رسانه های آزاد و مستقل یا رسانه هایی که حتی اندکی آزاد هستند، درک می کنیم.

سفر ولیعهد سعودی به فلسطین اشغالی
سرمقاله نویس رأی الیوم سپس می‌افزاید: محمد بن سلمان که رهبری روند سازش با اسرائیل و متحد شدن با این رژیم را رهبری می کند، در سال 2015 از قدس اشغالی دیدن کرد. به نوشته روزنامه هاآرتص و بنابر اعلام شبکه های تلویزیونی اسرائیل وی در این سفر با مسئولان صهیونیستی دیدار کرده است. وی آخرین بار در حاشیه نشست اخیر سران عرب در امان با مسئولان اسرائیلی دیدار کرده است.

نویسنده این مقاله در ادامه نوشته است: من به خوبی می دانم که تا چه اندازه در معرض حمله ارتش سایبری عربستان بوده ام و خواهم بود. من همچنین می دانم که در معرض جنگ رسانه ای سعودی هستیم؛ اما هراسی نداریم. این امور فقط بر چالش‌گری و جانبداری ما از ارزش های اعتقادی و امت‌مان خواهد افزود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۲۲ ۰۹ تير ۱۳۹۶
وهابیون ترسو باایران نمیتونن صدهزاربارگفتیم دارن نابودمیشن ازداخل. ازحسادت ایران دست به هرکاری زدن به خودشون برگشت خیلی رودارن.ازروهم نمیرن ملخ خورن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۹ تير ۱۳۹۶
عربستان به خاطردشمنی باایران لااسراییل صلح میکنه ولی عاقبت خودش نابودمیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۸ تير ۱۳۹۶
عربستان فکر میکنه اسرائیل متحد اوست اسرائیل دوست داره به عربستان بمب اتم بکوبه اینجوری متحد میشن بعد حالشو بپرسه حتی خودشون به کوبیدن بمب اتم به اعراب اعتراف کرده بودن از اعراب خوششان نمیا.
آخرین اخبار