اردبیل؛

برداشت بیش از ۳ هزارتن انواع میوه درباغات کشت و صنعت مغان

مدیر مجتمع باغات کشت و صنعت و دامپروری مغان از برداشت بیش از 3هزار تن انواع میوه درطول آغاز برداشت خبر داد.

برداشت بیش از ۳ هزارتن انواع میوه درباغات کشت و صنعت مغانبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل، پرویز شیرین زاده، مدیر مجتمع باغات کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود : پیش بینی می شود میزان تولید میوه در این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش داشته باشد.

وی بابیان اینکه پیش بینی می شود بیش از 12هزارتن انواع میوه دراین مجتمع برداشت گردد افزود: عملیات برداشت میوه در کشت و صنعت مغان، معمولاً از17 اردیبهشت ماه با ارقام زودرس گوجه سبز درختی و گیلاس آغاز می شود و تا پایان مهر ماه با ارقام دیررس، سیب، هلو ، شلیل، زیتون کنسروی و روغنی به پایان می رسد.

مدیر مجتمع باغات میوه کشت و صنعت مغان با اعلام اینکه فصل برداشت و جمع آوری میوه فرصت شغلی را نیز برای جوانان جویای کارمنطقه فراهم می کند افزود: به طور متوسط روزانه بیش از یک هزار نفر از جوانان و خانواده های جویای کار منطقه و 330 نفراز افراد غیربومی در مرحله داشت و برداشت این مجتمع فعالیت می کنند.

شیرین زاده بابیان اینکه میوه های تولیدی این شرکت علاوه بر عرضه در بازار منطقه، به داخل و حتی خارج از کشور صادر می شود گفت: امسال به واسطه انجام به موقع عملیات باغداری و اعمال فنون و تکنیک های باغبانی، محصولات سردرختی از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است.

وی سطح باغ های میوه کشت و صنعت مغان را حدود ۲ هزار و ۵۰۰هکتار ذکر کرد و گفت: میوه های باغات شرکت مغان هم اکنون ۱۱نوع در ۱۳۶ رقم می باشد و محصولات سردرختی این بنگاه بزرگ اقتصادی به دلیل مرغوبیت بالا و کیفیت ممتاز خود، از شهرت خوبی در سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی برخوردار است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت صنعت بسته بندی در سلامت محصول و فروش آن، اظهار کرد: میوه های برداشت شده شرکت مغان، بعد از سورتینگ و بسته بندی مناسب با اهداف صادراتی روانه بازارهای خارجی و داخلی می شود.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و 500 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چندین واحد تولیدی دیگر، از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

برداشت 3 هزار تن میوه یازده رقمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.