مشهد؛

لزوم تعامل و هم افزایی شبکه‌های تلویزیونی جهان اسلام

امروز استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی حجم گسترده‌ای از بنگاه‌های خبرپراکنی و رسانه‌های دیداری و شنیداری را اداره می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با هیئات اجرایی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام گفت: تولید محتوای غنی و فاخر، تبیین معارف و فرهنگ اهل بیت (ع) و توسعه و تعمیق اسلام ناب از مهمترین رسالت‌های رسانه‌های اسلامی است.

وی افزود:شعار این دوره از اجلاسیه مشهدالرضا (ع)؛ خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی انتخاب شده که در این راستا بایستی به نقش محوری و مهم حضرت ثامن الحجج (ع) که برای نخستین بار باب گفتگوی تمدن‌ها و ادیان و مذاهب مختلف را گشودند، پرداخته شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فرمایشات و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص ناتوی فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان اسلام گفت: حضور هوشمندانه و تاثیرگذار در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی می‌تواند توطئه‌ها و شبهه افکنی‌های رسانه‌های معاند را خنثی کند.

بختیاری افزود:در مجموعه آستان قدس رضوی ظرفیتی بی‌بدیل از فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موجود است که با خلاقیت و نگاه هنرمندانه قابلیت ارائه و عرضه این آثار تمدن اسلامی در سطح جهانی وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری نهمین دوره اجلاسیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام در مشهد مقدس گفت: امیدواریم از ظرفیت حضور ٤٠٠ مهمان خارجی که از ٣٦ کشور در این اجلاسیه حضور دارند به بهترین شکل ممکن برای انتقال و تبادل تجربیات و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری موثر استفاده شود.

محمدامین توکلی زاده مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی هم در این دیدار گفت: در حال حاضر و در مناسبت‌های مختلف سال نظیر دهه کرامت، ایام نوروز، ایام پایانی ماه صفر، ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و ... همکاری و تعامل خوبی با شبکه‌های ملی و بین المللی سیما و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام برقرار است.

وی افزود: با راه اندازی شبکه ماهواره‌ای امام رضا (ع) و بستر مناسبی که در حرم مطهر در سال‌های اخیر ایجاد شده، سطح و گستره همکاری‌ها برای بهره مندی عاشقان و دلدادگان حضرت در اقصی نقاط جهان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ج


دیدار هیئات اجرایی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام با مسئولان آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.