یاسوج؛

بهره برداری از جاده پاتاوه - دهدشت تا پایان سال 96

مسئول اجرایی جاده پاتاوه - دهدشت با اشاره به روند اجرایی خوب این طرح و تخصیص اعتبارات لازم گفت: بخشی زیادی از این مسیر تا پایان سال 96 آماده بهره برداری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ عملیات اجرایی این جاده ارتباطی مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 بوده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار و چالش های جغرافیایی به بهره برداری نرسیده است.

مسعود ادیب مهر گفت: جاده پاتاوه - دهدشت از کیلومتر صفر تا 10 لایه‌های پایانی و زیر آسفالت در حال اجرا و کیلومتر 10 تا 6 نیز عملیات خاک‌برداری آن روند خوبی دارد.

وی بیان کرد: از کیلومتر 10 تا 22 نیز از سوی پیمانکار لایه‌های ابنیه و لایه‌های آخری جاده در این طرح در حال اجرا است.

ادیب مهر عنوان کرد: لایه‌های زیرسازی کیلومتر 22 تا 26 نیز روند اجرایی خوبی دارد.

مسئول اجرای تونل‌ها و جاده پروژه پاتاوه - دهدشت اظهار کرد: کیلومتر 42 تا 48 این طرح مهم، در حال آماده سازی است.

ادیب مهر با اشاره به وجود پل‌های خاص در کیلومترهای هشت، 22، 30 و 31 افزود: عملیات اجرایی در همه این پل‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: پل رودخانه شور در حال حفاری شمع، پل سه گدار حفاری شمع‌های آن نیز تمام شده و عملیات آرماتوربندی آغاز و پل عمارت و قلعه گل 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول تصریح کرد: بخشی عمده فعالیت اجرایی تونل یک تمام شده و تردد بین شمال و جنوب و شرق و غرب این طرح باز است.

ادیب مهر گفت: تونل شماره 2 این طرح نیز در حال اجرای لاینینگ و عملیات اجرایی تونل سه تمام شده و تونل چهار در حال حفاری است.

وی اظهار کرد: بخش زیادی از آسفالت لایه دوم جاده از رودخانه سه گدار تا تونل‌های 9 و 10 تمام شده و بخش زیادی نیز در حال آماده سازی برای آسفالت است.

ادیب مهر با اشاره به تعطیلی یک تا 2 ساله این طرح مهم افزود: با همکاری همه مسئولان این طرح طی یک سال گذشته روند اجرایی خوبی داشته است.

 میزان اشتغال‌زایی این طرح  نزدیک به 400 نفر است  

این جاده به طول 137 کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌های ملی در حوزه راه‌سازی استان است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بندرهای جنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

 انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.