اردبیل؛

برداشت 14 هزار تن گیلاس و آلبالو از باغات استان اردبیل

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از باغات استان اردبیل ۱۴ هزار تن از گیلاس و آلبالو شامل هشت هزار و ۵۰۰ تن گیلاس و پنج هزار و ۵۰۰ تن آلبالو برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محرم عدلی ،مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از باغات اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل دارای دو هزار هکتار باغ گیلاس و یک هزار و 500 هکتار باغ آلبالو بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال از باغات استان 14 هزار تن از این محصولات شامل هشت هزار و 500 تن گیلاس و پنج هزار و 500 تن آلبالو برداشت شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه باغداران استان استقبال بسیار خوبی از نهال‌های اصلاح شده گیلاس و آلبالو  دارند و  این نهال‌ها همه ساله توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها  در اواخر اسفندماه در بین متقاضیانی که قصد احداث باغ را دارند و یا اینکه می خواهند ارقام جدید و مرغوب و پرمحصول گیلاس و آلبالو را جایگزین درختان قدیمی باغات که صرفه اقتصادی ندارند کنند، توزیع می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به توزیع نهال‌های اصلاح شده آلبالو و گیلاس در اردبیل گفت: در سال گذشته 42 هزار اصله نهال گیلاس و 12 هزار اصله نهال آلبالوی رقم اصلاح شده و مورد تائید مراکز تحقیقاتی  در بین باغداران توزیع شده است.

عدلی تصریح کرد: انتظار می‌رود باغداران منطقه همه ساله اقدام به بیمه محصولات باغی خود کنند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه از جلمه سرمای دیرس بهاره ، تگرک و آتش‌سوزی وغیره دچار خسارت‌های شدید مالی نشوند و در صورت وارد شدن خسارت در زمینه تامین غرامت اقدام کنند.   

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: باید تمامی باغداران استان با بکارگیری توصیه‌ها و راهنمایی‌های فنی کارشناسان ترویج  و باغبانی از آخرین یافته‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف همچون هرس درختان میوه، سمپاشی به موقع با آفات و امراض و اصول صحیح آبیاری و تغذیه باغات بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/ع

برداشت گیلاس باغات اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.