ملکی: دوره پولادگر به پایان رسید/ تکواندو خون تازه می‌خواهد

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: دوره پولادگر به پایان رسیده و وی حتی دیگر توانایی اداره یک باشگاه را هم ندارد.

ملکی: دوره پولادگر به پایان رسید/ تکواندو خون تازه می‌خواهدحسن ملکی سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نتایج کسب شده تیم ملی تکواندو کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: متاسفانه نتایج خوبی در این مسابقات کسب نشد. درست است که برخی عنوان می‌کنند که روی سکو ایستادیم، اما آدم با نمره ۱۰ هم در یک امتحان قبول می‌شود و با نمره ۲۰ هم قبول می‌شود. اما میان این دو قبولی تفاوت وجود دارد. ما در دوره گذشته چند مدال طلا کسب کردیم، اما این بار مدال طلا نگرفتیم.  

وی در خصوص این که آیا نمایندگان کشورمان توانستند نمره قبولی بگیرند یا خیر عنوان کرد:در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب ۶ مدال شدیم که رنگ ۳ مدال آن طلا بود، اما در این دوره این اتفاق رخ نداد. شاید بگویند که تیم ملی ما جوان بود، اما این توجیه‌ای برای این مسئله نیست. سرمربی تیم ملی تکواندو در مصاحبه‌ای عنوان کرده است تیم را تنها ۲ ماه است که تحویل گرفته و به همین دلیل نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. اما این حرف مورد قبول نیست.  

این حرف از کسی قابل پذیرش است که اصلا در این کشور نبوده باشد و با جو هم هیچ آشنایی نداشته باشد نه کسی که ۴ سال با عناوین مختلف در کنار تیم ملی بوده است این صحبت شاید برای مردم عادی که خیلی با جو تکواندو آشنا نیستند قابل قبول باشد، اما برای ورزشی‌ها چنین چیزی قابل پذیرش نیست.  

ملکی در ادامه گفت: مشکل اصلی ما در راس فدراسیون است که یک نفر تصمیم می‌گیرد و تا زمانی که این گونه باشد نتایج بدتری هم کسب می‌کنیم مگر آن که مسئولان تغییر نگرشی بدهند و روش خود را عوض کنند.  

متاسفانه بسیاری از مربیان و پیشکسوتان خوب این رشته حالا توسط مسئولان طرد شده اند و هیچ کمکی از آن‌ها گرفته نمی‌شود. شاید امروز افرادی در بدنه فدراسیون باشند که علم بالایی دارند، ولی همگی هم نظر هستند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو کشورمان در ادامه گفت:: سوال من این جاست که کادر فنی بر چه اساسی انتخاب شده است و سرمربی تیم ملی بر اساس چه معیار‌هایی برگزیده شد، به خاطر دارم زمانی که به عنوان سرمربی فعالیت خود را آغاز کردم ۸ سال مربی بودم و پیش از آن هم به عنوان مربی در بخش‌های مختلفی فعال بودم، اما نمی‌دانم حالا بر چه اساسی سرمربی انتخاب شده است.

 

شورای فنی وضعیت مناسبی ندارد / افت تکواندو از لندن آغاز شد

 

متاسفانه شورای فنی ما هم وضعیت خوبی ندارد در شورا باید عقاید و نظرات مختلفی در میان باشد تا پس از بحث‌های مختلف نتایج خوبی حاصل شود، اما حالا این گونه نیست و همه اعضای فنی هم نظر هستندو کسی هم جرئت مخالفت ندارد. ملکی در پاسخ به این سوال که چرا ورزشکاران ما با وجود این لقب‌ها نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند عنوان کرد: 

فدراسیون جهانی همواره بر اساس شاخص‌های مختلف لقب‌هایی را برای ورزشکاران در نظر می‌گیرد و متاسفانه ما با این لقب‌ها گول می‌خوریم و با این حرف‌ها ورزشکارانمان به راحتی افت می‌کند و کنار می‌روند.  همچنین اگر ورزشکاری هم نتایج خوبی کسب کنداما به برخی مسائل معترض باشد به راحتی حذف می‌شود.  

وی در پاسخ به این سوال که مشکل در تیم ملی از کجا و چه زمانی آغاز شد بیان داشت: تصورم این است که مشکلات ما از المپیک لندن آغاز شد زمانی که عسگری به عنوان سرمربی انتخاب شد و توانست نتایج خوبی کسب کند و اگر زمان داشت بهتر هم عمل می‌کرد، اما متاسفانه کنار گذاشته شد و پس از آن باخت‌ها و ناکامی‌ها آغاز شد و در نهایت کار به این جا کشیده شد.  

ملکی در مورد مشکل فعلی هم گفت:: مشکل اصلی فعلی مدیریت است. من مخالف بی باک نیستم و به نظرم باید به وی زمان داد تا با تجربه‌تر شود و بعد از چند سال کار به عنوان مربی سرمربی تیم ملی شود تا در این زمان هم آموزش کافی دیده باشد و هم این که بتواند بسیاری از مسائل را تشخیص دهد. متاسفانه پولادگر هم استعفا نمی‌دهد و هر روز عنوان می‌کند که بدهی دارم که باید پرداخت شود. با این وضع هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و بدهی‌های پولادگر هم بیشتر می‌شود. من بسیار متاسف هستم برای کسانی که همچنان از پولادگر حمایت می‌کنند آن‌ها نشان می‌دهند که هیچ علاقه‌ای به وطنشان ندارند.  

کارشناس تکواندو در ادامه بیان داشت: تکواندو به خون جدیدی احتیاج دارد و ما متاسفانه با وضعیت فعلی هر روز شاهد افت این رشته و کسب نتایج بد هستیم و پولادگر هم هر روز بدهی اش بیشتر می‌شود. سوال این جاست که مردم چگونه بگویند که دیگر هیچ علاقه‌ای به حضور پولادگر ندارند. در حال حاضر پولادگر حتی توانایی اداره یک باشگاه را هم ندارد چه برسد به فدراسیون. در حال حاضر توانایی وی به پایان رسیده و دیگر نمی‌تواند ریاست کند. در حال حاضر پولادگر نزدیک به ۲۰ سال است که بر راس امور تکواندو است. وی ۱۶ سال است که رئیس است و ۵ -۶ سال هم به عنوان نائب رئیس فعالیت می‌کرد و به نظرم ظرفیتش دیگر تمام است.  

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو کشورمان در پایان و در بارهی مدال کیمیا علیزاده عنوان کرد: ما در گذشته و در بخش بانوان نهایتا می‌توانستیم دو بازی انجام دهیم، اما علیزاده توانست با عمل کرد خوب خود هم در دوره گذشته مدال کسب کند و در هم در این دوره به فینال برسد و نقره‌ای شود. این مسئله نشان دهنده آن است که تکواندو بانوان کمی تکان خورده و تغییرات داشته است.

 

انتهای پیام / 

 

ملکی:بدهی ژولادگر هر روز بیشتر می شود/ از المپیک لندن به بعد افت کردیم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۶
خلاصه یکی حرف دل همه را زد....آره برادر باید پولادگر بره که نه از فدراسیون میره.... نه از رو میره که بره استعفا بده
آخرین اخبار