کارشناس تکواندو کشورمان گفت: تکواندو وضعیت مناسبی ندارد و معتقدم مشکلات آن ریشه در مدیریت فدراسیون است که باید حل شود . 

///کار شنود///کشاورز: ظرفیت پولادگر تمام شده است / بی باک تجربه کافی نداشتلقمان کشاورز کارشناس تکواندو و مدرس دانشگاه  در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت : متاسفانه تکواندو کشورمان ازی سال 2015 یک مسیر معکوس را آغاز کرده است و شکست های پی در پی در مسابقات مختلف اعم از مسابقات جهانی و المپیک وضعیت فعلی ما را بسیار بد کرده است. 

وی افزود : ملی پوشان ما با کسب 2 مدال نقره و 1 مدال برنز در بخش امتیاز ها هم در جایگاه سوم قرار گرفتند . این نتایج در مقایسه با سال 2015 که موفق شدیم 3 طلا و یک برنز کسب کنیم و 65 امتیاز بگیریم نتایج خوبی نیست زیرا در این دوره تنها 46 امتیاز گرفتیم و تقریبا اختلاف زیادی با دو تیم اول داریم . حال تکواندو خوب نیست و رشته ای که یک زمان در المپیک به خوبی می درخشید و باعث آبروی کشورمان بود وضعیت نامناسبی دارد و معتقدم ریشه آن در مدیریت فدراسیون است که باید حل شود . 

کارشناس تکواندو کشورمان در ادامه گفت : ناکامی دو سه سال اخیر ریشه در اتفاقات گذشته دارد به طور قطع اگر در برنامه ریزی های سال های گذشته موفق می شدیم حالا گرفتار چنین مسئله ای نبودیم . متاسفانه تفکرات بی عدالتی از گذشته وجود داشت و اگر هم اکنون نتوانستیم به موفقیت برسیم این مسئله به رئیس فدراسیون ربط دارد . پولادگر بسیاری از روسای پیشین را خانه نشین کرد و باعث شد تا بازیکن سالاری به وجود بیاید . متاسفانه امروز برخی از بازیکنان هستند که در امور مختلف دخالت دارند و سرمربی را انتخاب می کنند همین مسئله باعث شده تا ما پی در پی شاهد شکست های تکواندو باشیم . زمانی که بسیاری از دانشگاهی ها و مربی ها در کنار هستند و نقشی در این رشته ندارند نتیجه اش شکستی می شود که هم اکنون به دست آمده است .

وی ادامه داد: متاسفانه برخی ورزشکاران ما حتی موفق به کسب یک امتیاز هم نشدند و با ضربه دست ناک اوت و از دور رقابت ها کنار رفتند. من معتقدم که باید مسئولان ورزش از جمله وزیر ورزش باید در این مسئله ورود کنند و به داد تکواندو برسند . یک ماه پیش گفتم که در مسابقات جهانی نتایج خوبی نمی گیریم چون در سال های گذشته از پتانسیل ها به خوبی استفاده نکردیم و برای چندین هزار دلار اجازه دادیم تا دیگر تیم ها با  تمرین های ما آشنا شوند و اجازه دادیم تا این اتفاق ادامه پیدا کند .

اختلاف ما هم اکنون با تیم های اول و دوم زیاد شده است و تیم های چهارم و پنجم هم اختلاف کمی با ما دارند . کافی بود تا جمهوری آذربایجان در یک وزن به برتری برسد تا ما همین جایگاه را هم نداشته باشیم . ما استعداد های خوبی داریم و اگر بتوانیم برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم و از پتانسیل ها به خوبی استفاده کنیم می توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

رویکرد هایمان در فدراسیون علمی و درست نیست

کشاورز کارشناس تکواندو کشورمان درباره اظهار نظر بی باک سرمربی فعلی تیم ملی که گفته تیم مدت زیادی نیست که در اختیارش است بیان داشت : نکته مهمی که وجود دارد این است که رویکردهایمان در فدراسیون علمی و درست نیست . کاری که موفق نیست را نباید دوباره تکرار کرد و انجام داد . بی باک مدت زیادی در کنار تیم ملی در مسابقات المپیک و جام جهانی بوده است و این نمی تواند توجیه مناسبی باشد این مسئله از ریشه مشکل دارد . جامعه درک بالایی دارد و به راحتی نمی توان این گونه مسائل را مطرح کرد . سوال اینجاست که فدراسیون بر چه اساسی بی باک را انتخاب کرده است ؟ اگر شایسته سالاری وجود داشت این گونه نمی شد و هر کس دیگری می توانست در این پست وجود داشته باشد بی باک از قهرمانان خوب کشورمان بوده است اما فدراسیون باید بگوید که چرا وی را انتخاب کرده است؟ 

وی افزود: مربی های خوب و با تجربه ای در لیگ وجود دارد که می توانند کمک بیشتری به این رشته داشته باشند اما این گونه نشده و این تفکر رئیس فدراسیون سبب شده تا بی باک بی تجربه به عنوان سرمربی انتخاب شود کسی که تجربه کافی ندارد و نمی تواند تا به خوبی مسائل را مدیریت کند . بازهم می گویم که ریشه همه این اتفاق ها برنامه ریزی غلطی است که وجود دارد و مسئولان فدراسیون نمی خواهند از افراد با تجربه استفاده کنند . با این حال امیدوارم این رویکرد تغییر کند و یک دید علمی و منطقی جایگزین شود . 

لقمان کشاورز در پاسخ به این سوال که برخی ناکامی را از المپیک لندن می دانند گفت : مدیریت در حال سقوط است و خواسته جامعه تکواندو استعفای پولادگر است وی هر چه داشته به پایان رسیده است . متاسفانه افرادی که در حال حاضر عهده دار امور هستند تنها به فکر جیب خود هستند و توجه ای به وضعیت این رشته ندارند. همین بی توجهی برخی باعث شده تا وضعیت امروز تکواندو این گونه شود و این رشته تبدیل به یک ورزش خاص شود. 

افزایش قیمت ها برای تجهیزات این رشته و دریافت ورودی از ورزشکاران برای برنامه های مختلف باعث شده تا تعداد متقاضیان این رشته بسیار کمتر از گذشته شوند این در حالی است که این رشته پتانسیل بالایی در کشور ما دارد و بسیاری می توانند در این رشته به موفقیت های بزرگی برسند. 

کارشناس تکواندو کشورمان در پایان و درباره مدال نقره کیمیا علیزاده در این مسابقات بیان داشت: همواره در برخی از رشته ها استعداد های خاصی وجود دارند که تنها هر چند سال یکبار پدیدار می شوند . ورزشکارانی مانند هادی ساعی و کیمیا علیزاده از جمله این ورزشکاران هستند که در رشته تکواندو حضور دارند . 

علیزاده یک نابغه است و موفقیت وی تنها به فدراسیون ارتباط ندارد و این نتیجه توانمندی و فیزیک خوب این ورزشکار است اما اگر این روند در فدراسیون ادامه پیدا کند ممکن است این مدال هم از دست برود.

انتهای پیام /

کشاورز : علیزاده در تکواندو یک نابغه است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار