اردبیل؛

افزایش ظرفیت ارتباطی در کشور

بر اساس برنامه ششم توسعه ظرفیت ارتباطی تلفنی و اینترنتی کشور به 30 برابر ظرفیت فعلی افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، برات قنبری معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی راهکارهای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان خلخال افزود: در چهار سال گذشته با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و با جایگزینی نسل جدید اینترنت و افزایش سرعت ارتباطات تلفنی ظرفیت ارتباطی کشور به 10 برابر قبل از آن افزایش یافته و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد این ظرفیت فعلی را طی برنامه ششم توسعه کشور به 30 برابر ظرفیت فعلی افزایش دهد.

وی گفت: بهره مندی از یک سیستم ارتباطی پرسرعت و قوی از مطالبات به حق مردم کشور بوده که این مطالبه باید از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نحو شایسته ای برآورده و محقق شود.

معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: موفق به افزابش سرعت اینترنت از 5 مگا بیت به 20 شدیم و در تلاش هستیم این ظرفیت را در آینده به 50 تا 100 مگا افزایش دهیم.

قنبری راه اندازی بیش از یک هزار دستگاه آی تی ام در روستاهای کشور را از جمله اهداف دولت در توسعه بانکداری الکترونیکی در روستاها و ایجاد شبکه خرده بانکداری روستایی اعلام کرد و افزود: 25 دستگاه از این تجهیزات بانکداری الکترونیکی در روستاهای استان اردبیل راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج شهر کشور بیشترین امکانات آی سی تی و ارتباطی ایران را به خود اختصاص داده اند گسترش سیستم های ارتباطی نسل نو در شهرهای کوچک را از جمله برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تمرکز زدایی اعلام کرد و گفت: در این راستا سیستم وای فای شهری خلخال با هدف توسعه صنعت گردشگری در این شهر بزودی راه اندازی می شود.

 

انتهای پیام/ع

افزایش ظرفیت ارتباطی کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.