کرمانشاه؛

اختراع دانشجوی کرمانشاهی درصدر جدول اختراعات جهانی

یک دانشجوی کرمانشاهی موفق به دریافت مدال طلای نمایشگاه اختراعات جهانی آمریکا شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مهتاب رهبر مادر این دانشجو با اشاره به اختراعی که فرزندش "سورنا مردان‌پور"، انجام داده گفت: این اختراع نوعی اسپیلینت کمک حرکتی هوشمند برای بیمارانی است که به دلیل عارضه اندام تحتانی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: این افراد گاهی هنگام راه رفتن بعد از عمل جراحی دوباره به دلیل فشاری که به ناحیه جراحی شده وارد می‌شود دچار مشکل می‌شوند که این دستگاه مانع بروز مشکلات دوباره می‌شود این دستگاه هوشمند میزان فشاری که بر عضو عارضه دیده وارد می‌شود را کنترل کرده تا هنگام راه رفتن فشار شدیدی به این عضو وارد نشود.

مادر این دانشجو ادامه داد: فرزندم به واسطه تخصص پدرش در رشته ارتوپدی، با مشکلات بیماران آشنا بود و و موفق به ساخت این دستگاه شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در فدراسیون بین‌المللی مخترعین IFIA، دانشگاه مخترعین جورج فورمن که هر ساله بیش از 20 کشور دنیا در آن شرکت دارند پذیرفته شد و در نهایت دعوتنامه برای فرزندم ارسال شد و وی با همراه داشتن ماکت طرح به آمریکا اعزام و موفق به کسب مدال طلا شد.

رهبر یادآوری کرد: سورنا مردان‌پور دانشجوی سال دوم رشته دکترای دانشگاه آزاد است و یکسال با انجمن مخترعین و انجمن استعدادهای برتر همکاری داشت.

وی گفت: فرزندم بطور همزمان نیز جایزه ویژه افتخار از کشور تایوان را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/ز

درخشش  در فدراسیون بین المللی مخترعین جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.