اصفهان؛

عمان، بازار هدف برای پذیرایی از کالاهای ایرانی

رئيس اتاق اصناف مركز استان اصفهان گفت:ارتباط تجاری با کشور عمان نخستین گام تجاری برای بهبود اوضاع تجاری اصناف اصفهان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری  با اشاره به قابلیت و ظرفیت اصناف استان اصفهان اظهار کرد: اصناف اصفهان در زمینه خدمات فنی و مهندسی و تولید از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی در همین راستا افزود: لزوم بهبود اوضاع اصناف اصفهان و گسترش فعالیت آن­‌ها، ورود به بازارهای جدید صادراتی است که این مهم از 6 ماه گذشته به صورت جدی در هیأت رئیسه اتاق مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه عمان با دارا بودن بازارهای هدف مستعد که پذیرای کالاهای ایرانی هستند، گفت: ارتباط  تجاری با کشور عمان نخستین گام تجاری برای بهبود اوضاع تجاری اصناف اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات تولیدکنندگان این استان به واسطه دلالان در بازارهای خارج از کشور عرضه می­شود و اگر این تولیدکنندگان موفق شوند حضور مستقیم و بی‌واسطه در بازارهای خارجی داشته باشند، می­‌توانند روند ارزآوری را تسهیل ببخشند.

جهانگیری ادامه داد: با این اقدام واسطه­‌ها از میان برداشته می­‌شوند و دست دلال­ان از مراحل تجارت کالاهای داخلی کوتاه شده و در نهایت به رونق بیشتر منجر می­‌شود.

وی در رابطه با نقش مصرف­‌کنندگی اکثر کشوهای حاشیه خلیج فارس تصریح کرد: اصناف اصفهان باید از این فرصت برای توسعه بازار خود استفاده کنند.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با اشاره به اصل اقتصاد مقاومتی بیان داشت: ورود به بازارهای صادراتی نیز در راستای اجرای اصل اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط سیاسی منطقه خاورمیانه تأکید کرد: اتخاذ رویکردهای صحیح برای انتخاب شرکای اقتصادی مناسب برای اتاق اصناف اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

جهانگیری در پایان یادآور شد: بسته­‌های پیشنهادی سرمایه­ گذاری از سوی شرکت عمانی فعال در زمینه مبادلات تجاری در کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف در دست بررسی قرار گرفته است.

 انتهای پیام/م

تحقق اقتصاد مقاومتی با ورود به بازارهای خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.