آقاجانی در جمع خبرنگاران خبر داد:

کاهش اعتبارات در طرح تحول نظام سلامت مقروض شدن بیمارستان ها را به دنبال دارد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اعتبارات سال اول اجرای طرح تحول سلامت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که در سال گذشته این میزان به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

کاهش اعتبارات در طرح تحول نظام سلامت مقروض شدن بیمارستان ها را به دنبال داردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی‌ معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه نشست خبری که امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران ب ابیان اینکه اعتبار‌بخشی بیمارستان‌ها برای یک هزار بیمارستان توسط متخصصان مجرب انجام شده است، اظهار کرد: اعتباربخشی‌ بیمارستان‌ها در غالب کارنامه تدوین و برای 460 بیمارستان تا به امروز به طور کامل انجام شده است که الباقی‌ مراکز بهداشتی و درمانی تا پایان تیر ماه انجام و کارنامه آنها منتشر می‌شود.

آقاجانی‌ مطرح کرد: اعتباربخشی‌ بیمارستان‌ها با هدف تکریم و رضایت بیماران انجام می شود  که سبب ایجاد انگیزه برای بیمارستان ها می شود تا برای رفع مشکلات و نواقص احتمالیشان‌ داشته تا با ارتقاء سطح و درجه خود بتوانند اعتبار بیشتری را کسب کنند.

وی تأکید کرد: اعتباربخشی‌ بیمارستان‌ها به وسیله 400 نفر از متخصصان‌ انجام شده است و کتاب راهنمای تدوین‌ شده به عنوان نقشه راه بیمارستان و مراکز بهداشت و درمانی کشور می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: اعتباربخشی‌ بیمارستان‌ها با هدف کاهش خطای پزشکی و آسیب به بیماران انجام شده که این اقدام با 903 سنجه‌ بررسی‌ شده است.

آقاجانی اظهار کرد: بیمارستان‌های کشور در طرح اعتباربخشی‌ به درجات عالی 1، 2، 3 و 4 تقسیم‌بندی می‌شوند و این نقشه با 903 سنجه می‌تواند مسیر پیشرفت را برای بیمارستان‌های تمام کشور مشخص کند.

وی ادامه داد: اعتبارات سال اول اجرای طرح تحول سلامت پنج هزار و 500 میلیارد تومان بود که در سال گذشته این میزان به یک هزار و 700 میلیارد تومان کاهش یافت که این امر منجر به مقروض‌ شدن بیمارستان‌ها می‌شود؛ یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت حفظ دستاوردها‌ است که این موضوع با تغییر شرایط موجود با مشکلاتی روبرو شده است اما وزارت بهداشت با استقرار اعتبارات پایدار برای طرح تحول سعی در حفظ دستاوردها‌ کرده و تعیین اعتبارات پایدار یکی از موضوعات مهم و با اهمیت این وزارتخانه‌ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 اعتباربخشی‌ 1000 بیمارستان کشور تا پایان تیر ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.