اهواز؛

فرسوده بودن خط لوله انتقال آب گمبوعه

فرماندار حمیدیه گفت: باید نگاه ویژه‌ای به خط لوله انتقال آب ۶ کیلومتری بخش گمبوعه شود، زیرا این خط، کاملاً فرسوده است و باید تعویض شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عاشور سواری ‌پور، فرماندار حمیدیه بخش گمبوعه بیان داشت: این شهرستان نیازمند نگاه ویژه مسئولان است زیرا این بخش از کم‌آبی شدید رنج می‌برد و آب کشاورزی خیلی کم به آن می‌رسد.

عاشور سواری ‌پور اظهار کرد: در خود شهرستان حمیدیه خوشبختانه کمبود آب نداریم اما در بخش گمبوعه از کم‌آبی رنج می‌بریم؛ آب این بخش از دو طریق شامل آب غدیر و شهرستان حمیدیه تأمین می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مقدار آب ذخیره‌شده برای بخش گمبوعه 8 هزار واحد مترمکعب است اما به دلیل پراکندگی روستاها آب برخی روستاها به خوبی تأمین نمی‌شود بیان داشت: این مقدار آب تأمین‌شده را همان روز به روستاهای بخش گمبوعه پمپاژ می‌کنیم اما به دلیل وسعت و پراکندگی روستاهای این بخش، آب آن‌ها مرتب تامین نمی‌شود و تنها می‌توان برای 7 یا 6 ساعت به این بخش‌ها آبرسانی کنیم.

فرماندار شهرستان حمیدیه ادامه داد: در روستاهای پایین‌دست که با افت فشار مواجه هستند و لوله‌کشی به آن‌ها نرسیده است، آب از طریق تانکرهای آب تأمین می‌شود و در کل می‌توان گفت شهرستان حمیدیه آب و فاضلاب شهری ندارد و بخشی از چاه‌های آب این شهرستان فرسوده است اما آب این چاه‌ها کنترل می‌شود.


سواری پور با بیان این‌که بخش گمبوعه نیازمند نگاه ویژه مسئولان است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح جامع آب و فاضلاب شهری در حمیدیه و تأمین آب شرب بخش گمبوعه خواسته‌ ما است و ما این مطالبات را به مدیریت آبفای اهواز ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: باید نگاه ویژه‌ای به خط لوله انتقال آب 6 کیلومتری بخش گمبوعه شود زیرا این خط، کاملاً فرسوده است و باید تعویض شود.

فرماندار حمیدیه با اشاره به مکاتبات انجام‌شده با مدیریت آبفای اهواز، خواستار توجه بیشتری به این بخش شد و گفت: تأمین آب شرب در سطح گمبوعه بسیار ضروری و مهم است و نیاز به اعتبار ویژه‌ای دارد.

وی افزود: همچنین در بخش گمبوعه 11 تا 12 روستا وجود دارد که آب کشاورزی آن‌ها از طریق کانال‌های شبکه کرخه و شاوور به مقدار خیلی کمی تأمین می‌شود.


انتهای پیام/م

تامین اب کشاورزی از طریق کانال شبکه کرخه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.