یاسوج؛

احداث دانشکده داروسازی یاسوج لنگ زمین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز دانشکده داروسازی در یاسوج خبر داد و گفت: برای احداث ساختمان این دانشکده با مشکل کمبود زمین روبه‌رو هستیم در حالی برخی با غوغاسالاری چشم طمع به زمین دانشگاه دارند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ اورنگ ایلامی  اظهار داشت: طی سفری که به وزارتخانه داشتیم و با مکاتبات صورت گرفته مجوز احداث دانشکده داروسازی یاسوج از سوی وزیر بهداشت و درمان صادر شد.

وی با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی یکی از مشکلات اصلی این پروژه است،عنوان کرد: دانشگاه از نظر داشتن زمین مناسب با مشکلاتی روبه‌رو بوده که امیدواریم با همکاری استانداری، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های متولی بتوانیم با آماده شدن زمین عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنیم.

ایلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از ارگان‌ها با نظر داشتن به زمین‌های دانشگاه و با اقدامات غوغا سالارانه سعی بر انجام اقداماتی دارند تاکید کرد: ما نیز همکاری‌های لازم را انجام داده که مقرر شد زمینی معوض به دانشگاه داده شود، چرا که دانشگاه خود را مجزا از دیگر ادارات ندانسته و مسائل استان برای ما نیز مهم است و انتظار می‌رود این مشکلات به روش معقول و مسالمت آمیز رفع شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از صدور مجوز مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و افزود: ساختمان این مجتمع در دست احداث بوده و در آینده‌ای نزدیک افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ایلامی با بیان اینکه این مجتمع آموزشی در مهر ماه امسال از خانواده‌های کارکنان دانشگاه در مقطع ابتدایی ثبت نام می‌کند تصریح کرد: از عموم مردم نیز با داشتن معدل بالا و شرکت در آزمون، نام نویسی می‌شود.

280 پروژه در دست اجرا در حوزه سلامت استان

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی طرح تحول سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیمارستان باشت دومین بیمارستانی بوده که در استان پس از 20 سال به مرحله بهره برداری می‌رسد، که امیدواریم تا پایان مرداد ماه امسال عملیات اجرایی این پروژه به اتمام برسد.

ایلامی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی پس از افتتاح با 100 درصد ظرفیت خود کار نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: تجهیز و راه اندازی پروژه‌های بزرگ زمان بر بوده و ممکن است در ابتدا با 20 درصد ظرفیت خود شروع به ارائه خدمت کنند و با گذشت زمان و به صورت تدریجی ظرفیت اجرایی خود را به 100 درصد برسانند.

وی ادامه داد: فاز دوم بیمارستان بهمئی کلید خورد و بیمارستان نرگسی گچساران با پیشرفت فیزیکی خوب و بیمارستان 280 تخت خوابی شهید جلیل یاسوج ساختار فیزیکی معقولی داشته و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال 96 به بهره برداری و تا پایان سال به صورت 100 درصدی راه اندازی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه 280 پروژه عمرانی در طرح تحول سلامت به استان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان مرداد ماه سال جاری 35 پروژه به بهره برداری برسد و از 55 پروژه کلنگ زنی شده 8 مورد پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد،21 مورد بین 25 تا 50 درصد و 12 مورد بین 5 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 14 مورد در دست پیگیری است.

ایلامی گفت: کلینیک تخصصی شهر یاسوج با توجه به اعتباری که به آن تخصیص داده شده در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از آن نیز هستیم.

وی با اشاره به خدمات طرح تحول سلامت به بیماران خاص در استان افزود: بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید رجایی یاسوج در دو شیفت صبح و عصر به بیماران ارائه خدمت می‌کند که در ابتدای سال تحصیلی جدید پزشک آنکولوژی(سرطان شناسی) به پزشکان حاضر در این بخش فعالیت می‌کند.

ایلامی عملکرد حوزه بهداشت در طرح تحول سلامت در چهار دهه اخیر را کم نظیر دانست و گفت: مهم ترین دستاورد این حوزه در طرح تحول افزایش سرانه روستائیان بوده که سبب بهبود وضعیت پزشکان، نیروی انسانی و تیم سلامت در مراکز شده است.

وی عنوان کرد:: افزایش ماندگاری پزشکان و تیم پیراپزشکی در مناطق روستایی، افزایش پایگاه‌های سلامت در سطح استان، راه اندازی پایگاه‌های سلامت مناطق حاشیه شهر، افزودن رشته‌های جدید تغذیه و بهداشت روان در دانشگاه، اضافه شدن خدمات بهداشتی دهان و دندان و توزیع خودرو، دارو و مکمل‌های دارویی در همه مراکز از عملکردهای حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت است.

ایلامی با بیان اینکه در 80 درصد مراکز درمانی استان پزشکان در شیفت‌های عصر و شب نیز به بیماران ارائه خدمت می‌کنند، اظهار داشت: 16 مرکز شبانه روزی در استان، 126 پزشک شاغل دربرنامه پزشک خانواده روستایی، 91 مامای شاغل، 31 دندان پزشک، 31 دندانپزشک،34 آزمایشگاه فعال دولتی در مراکز مجری، 9 واحد رادیولوژی فعال، 17 دارو خانه دولتی فعال و 63 مرکز روستایی با 451 هزار نفر جمعیت تحت پوشش به مردم در سطح استان ارائه خدمت می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتباراتی که سال گذشته در بحث پزشک خانواده روستایی حدود 44 میلیارد تومان هزینه شد و امیدواریم در ادامه این طرح شاهد به بار نشستن پروژه‌های عمرانی کلنگ زنی شده در استان باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه خریداری دو دستگاه یونیت سیار دندانپزشکی از برنامه‌های این دانشگاه برای خدمات رسانی به مناطق روستای و عشایری صعب العبور است ادامه داد: خانم‌های باردار و افراد زیر 14 سال گروه هدف این برنامه بوده که به صورت رایگان درمان می‌شوند.

پرونده الکترونیک سلامت یکی ازابعاد دولت الکترونیک

ایلامی با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت به صورت جامع یکی از ابعاد دولت الکترونیک است، تصریح کرد: بیش از 675 هزار نفر یعنی افزون‌بر بر 95 درصد از جمعیت استان در سامانه سیب تشکیل پرونده داده که 5 درصد باقی مانده از کل جمعیت استان که در سامانه سیب عضو نیستند را جمعیت حومه و حاشیه نشین تشکلیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 میلیون و 200 هزار خدمت در این سامانه ثبت شده است، عنوان کرد: 888 کاربر فعال در سامانه که بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و همه ارائه دهندگان خدمت بوده که می‌توانند خدمات مختلف پزشکی، دندان پزشکی، مامایی، روانشناسی، تغذیه، مراقبت زنان، مادران و کودکان را در این سامانه ثبت کنند.

ایلامی از اخذ مجوز احداث بیمارستان محلی در پاتاوه خبر داد و گفت: احداث بیمارستان محلی پاتاوه و بیمارستان سی سخت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.